16 namirnica koje treba što pre izbaciti iz jelovnika: Uzrokuju brojne bolesti, pa i kancer!

brza-hrana-1333625476-146160

Često ne obraćamo pažnju na ishranu dok nas nešto drastično ne pokosi, poput srčanog udara ili karcinoma.
Kada pogledate koliko ljudi pati od gojaznosti, dijabetesa i srčanih bolesti, očigledno je da današnja ishrana i način života vrlo negativno utiču na naše zdravlje. S obzirom na dostupnost brze hrane, nove generacije pate od nedostatka nutrijenata, a rezultat su brojne bolesti. Međutim, često ne obraćamo pažnju na ishranu dok nas nešto drastično ne pokosi, poput srčanog udara ili karcinoma. A istina je da ishod možete da započnete da menjate još danas eliminišući najtoksičniju hranu s vašeg tanjira. Evo koja je to:

1. Margarini koji sadrže trans masti

Godinama je maslac bio neprijatelj, ali istraživanja su potvrdila da zapravo treba da se pazimo margarina koji je napravljen od biljnih ulja koja su bogata trans mastima. Iako nisu svi margarini isti po kvalitetu, neki još uvek sadrže taj štetni sastojak. Zato uvek proverite deklaraciju na proizvodu.

Visoka temperatura u procesu prerade ulja, koju neki proizvođači još uvek koriste, uništava u njima vitamine i antioksidante i nastaju slobodni radikali koji mogu da izazovu velika oštećenja u ćelijama, a brojna istraživanja povezala su trans masti s nastankom bolesti srca i raka.

2. Gazirana pića

Gazirana pića, pa čak i njihove dijetalne varijante goje i povećavaju rizik od karcinoma, srčanog i moždanog udara, dijabetesa i osteoporoze. U Americi, na primer, pola države konzumira najmanje jedno gazirano piće dnevno.

3. Mesne prerađevine

Od salame do hot doga, prerađeno meso poslednjih godina privuklo je negativnu pažnju, posebno od strane udruženja koje se bave obolelima od raka, a posebno raka debelog creva.

Zapravo, američki institut za istraživanje karcinoma poručuje da samo jedan hot dog dnevno povećava šansu za rak creva za 21 odsto. Te prerađevine sadrže sintetičke hemikalije i toksične konzervanse.

4. Obične žitarice koje jedemo za doručak

Svako ih voli, lako ih je napraviti, ali izuzetno su nezdrave. Jedu ih milioni dece svakodnevno, ali većina žitarica je puna šećera, a navodno sadrže “nezdravu” količinu vitamina A, cinka i niacina.

5. Čips od krompira

Bogat je masnoćom, solju i kalorijama, a može itekako dovesti do gojenja ako se konzumira na dnevnoj bazi. Druga briga je holesterol jer je čips pržen u dubokom ulju i to u trans mastima.

6. Zapakovana peciva

Mnogo je lakše zgrabiti kutiju keksa nego naterati mamu da napravi slavni recept sa zobenim pahuljicama i grožđicama, ali zdravo nije nikako. Ova peciva su puna hidrogenizovanih ulja, poput palminog, što povećava unos trans masti u organizam. I šećer je velika briga koja dovodi do brojnih bolesti.

7. Bezmasni proizvodi

Od jogurta do mleka, bezmasni proizvodi postali su hit, ali od tada naučnici neprestano otkrivaju istinu o njihovim posledicama na zdravlje. Označeni su kao zdravija alternativa, ali mast se zamenjuje šećerom, veštačkim zaslađivačima, visokim procentima fruktoze ili kukuruznog sirupa. Zapamtite – masnoća vam nije neprijatelj – masnoća vam treba kako biste nahranili um i telo. Samo je bitno koju vrstu masti koristite.

8. Pomfrit

Ko ne voli pomfrit? Slani i slasni krompirići imaju samo jedan problem – grozni su za vaše zdravlje. Mala porcija sadrži od 200 do 340 kalorija, a veće porcije i po 700. Uz to je pečen u nezdravim uljima što zapušava vaše arterije. Treba li reći više?

9. Sladoled

Sladoled je punomasni proizvod i trebalo bi pokušati da ga izbacite iz ishrane. Ako jedete po jednu kuglu dnevno rizikujuete visok holesterol i dijabetes. Napravite sami domaći sladoled od voća i jogurta.

10. Sir

Svako voli sir, ali uprkos visokom nivou kalcijuma, pun je masti i može da dovede do neželjenog nakupljanja kilograma. Uz to, u prodavnicama mogu da se nađu prerađevine koje su pune aditiva, a koje potencijalno uzrokuju rak.

11. Crveno meso

Zapadni svet jede previše svinjetine, jagnjetine i govedine što povećava rizik od karcinoma. Ovo meso se teško vari, a da ne spominjemo farme na kojima životinje žive u groznim uslovima gde ih tove antibioticima i hormonima.

12. Brza i pržena hrana

Bilo da jedete čips ili pohovano meso, sve što se pravi u nezdravom ulju je definitivno najsmrtonosnija hrana. Ako pržite hranu više od četiri puta nedeljno rizikujete nakupljanje kilograma mnogo više nego da to činite dva puta ili manje. Ako pak pržite hranu šest puta nedeljno povećavate rizik od srčanog udara za 41 odsto.

13. Beli hleb

Rafinisane žitarice su sve samo ne dobre za organizam. Naime, belo brašno nema nutritivnih vrednosti, nalazi se visoko na glikemijskoj lestvici, te podiže nivo šećera u krvi i unošenjem belog brašna rizikujete dijabetes.

14. Kokice iz mikrotalasne

Verovatno ste do sada malo čuli o dijacetilu, ali ova hemikalija se koristi za dobijanje maslaca u kokicama za mikrotalasnu i jedan je od glavnih krivaca za uništavanje ćelija koje štite mozak, pa podstiče razvoj Alchajmerove bolesti. Da ne spominjemo ambalažu kojoj je dodata perfluorooktanska kiselina (PFOA) koja je prisutna i u teflonu i koja se povezuje s rizikom neplodnosti kod žena i povećanim rizikom od određenih oblika raka kod oba pola. Radije napravite kokice na vrućem vazduhu i začinite zdravim začinima.

15. Voćni sokovi

Verovali ili ne, voćni sokovi su smrtonosna hrana zbog visoke koncentracije fruktoze. Bogati su šećerom i ne samo da povećavaju rizik od dijabetesa, već i masnoće na stomaku. Umesto njih, konzumirajte vodu u koju je dodato malo voća.

16. Energetska pića

Mnogi potežu za energetskim pićima kako bi podigli energiju, ali ona su puna surkoze, glukoze i kofeina. To su kokteli puni hemikalija i umesto njih posegnite za zelenim čajem koji je antioksidans.

Ako smanjite unos ovih 16 namirnica, drastično ćete smanjiti rizik od bolesti.
Samo treba da krenete u akciju, i to već danas!

jutarnji.hr

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>