7 tajni dugog i zdravog života

Beograd-lepo-vreme-3-620x350

Kako to da neki ljudi ostare bolesni i tužni, a drugi ostare puni vitalnosti i radosti? Većina nas se pita zašto neki umru mladi, a drugi žive duge živote. Od rastuće industrije kozmetike protiv starenja, do naučnika u laboratoriji, svi žele da znaju koja je tajna dugog i zdravog života.

Nedavno, američki Centri za kontrolu i prevenciju bolesti su objavili studiju u kojoj je pokazano da su ljudi koji su stekli neke osnovne zdrave navike živeli u proseku duže nego oni koji nisu.

Genetika, način života, ishrana – svi ovi faktori igraju veliku ulogu u starenju. Predstavljamo vam nekoliko zdravih navika koje su pomogle ljudima da žive duže.

1. Ishrana i starenje – ostvarite nutritivnu granicu

Mi smo ono što jedemo; naša koža i kosa direktno pokazuju naše nutritivno stanje. Da bi otkrili način života dugovečnih ljudi, naučnici su potražili odgovor u Okinavi, Japanu, gde je najveći broj stogodišnjaka. Ishrana Japanaca je proučavana kako bi se otkrila tajna dugovečnosti.
Studije su pokazale da se Japanci najviše oslanjaju na žitarice, povrće i voće. U njihovoj ishrani nema mnogo crvenog mesa, mlečnih proizvoda niti jaja. Dakle, mudro birajte svoje masti i ugljene hidrate.

Pređite na zdravije opcije kao što su pšenični hleb, testenina od celog žita ili orahe umesto prerađenih proizvoda od brašna kao što su beli hleb, kolači i mafini. Kad god je moguće, koristite monozasićena i polizasićena ulja, a izbegavajte trans-masti u potpunosti.
Neka istraživanja su pokazala da je vegetarijanska ishrana zdravija od one koja uključuje životinjske proteine. Voće, povrće i cele žitarice su pune vlakana i nutrijenata.

2. Ne krivite svoje gene

Nema sumnje da vaši geni doprinose izvesnim bolestima vezanim za starenje. Međutim, studije su otkrile da geni doprinose oko 10% našem opštem zdravlju, dok gotovo 90% proizilazi od načina života.

Način na koji bilo ko od nas odabira da živi u velikoj meri utiče na kvalitet i dužinu naših života. Ne krivite svoje gene, već preispitajte svoj način života.

3. Jedite hranu u njenom prirodnom obliku

Hrana je u svom prirodnom obliku puna nutrijenata. Kuvanje zapravo menja hemijski sastav hrane, utičući na nivo nutrijenata. Kuvanje na pari i pečenje su najbolje metode pripremanja hrane, zato što bolje čuvaju prirodne nutrijente.
Najbolji način da održite svoje zdravlje jeste da pojedete 3-5 porcija sirovog povrća i voća svaki dan.

Takođe je važno da jedete umereno. Ako prepunite stomak, mogu nastati gastrointestinalni problem koji će uticati na vaše opšte zdravlje.

4. Razvijte zdrave navike

Ako želite da živite dug, zdrav život, gledajte da razvijete zdrave navike i izbegavate one nezdrave.
Najvažnije je da izbegavate pušenje, za koje je poznato da doprinosi raznim srčanim i plućnim bolestima i skraćuje životni vek.

Alkohol je još jedan od krivaca za nezdrav način života. Pijte umereno kako biste se sačuvali od štetnih zdravstvenih stanja.

5. Vežbanje

Nema sumnje da je, pored zdrave ishrane, vežbanje klučno za zdrav život. Većina poremećaja vezanih za način života, uključujući srčane bolesti, dijabetes i drugo, potiču od lenjog načina života.

Studije su pokazale da 15 minuta vežbanja dnevno dodaje tri godine života. Vežbanje smanjuje osetljivost na srčane napade, otkazivanje srca i aritmiju. Vežbanje takođe pomaže telu da se bori protiv oksidativnog stresa.
Mnogi od nas nemaju vremena da idu u teretanu, ali možete uključiti razne fizičke aktivnosti u vreme lenčarenja kako biste ostali vitki i zdravi.

Ubacite aktivnosti kao što su tenis ili plivanje u nedeljnu rutinu ili prosto prošetajte do parka sa decom ili kućnim ljubimcem.

6. Steknite dobre prijatelje kojima možete verovati

U današnjoj eri visoke tehnologije, svi smo povezani društvenim mrežama, pametnim telefonima itd. Okruženi smo ljudima koje ‚znamo‘, ali malo njih zapravo možemo nazvati prijateljima.
Važno je da imamo ljude u okolini sa kojima možemo podeliti radost i tugu. Negativni odnosi sa ljudima doprinose stresu, koji utiče na opšte zdravlje.

Tajna zdravog i sretnog života je verovanje ljudima koji nam pomažu da se rešimo stresa, a osećanje voljenosti doprinosi proizvodnji hemijskih komponenti dopamina i oksitocina, koje podižu raspoloženje i bore se protiv starenja.

7. Živite život do kraja

U današnjem ubrzanom životu, često radimo više stvari u isto vreme. Usporavanje i uživanje u jednostavnom pogledu na život često zaboravljamo.
Ponekad je potrebno malo se opustiti i potražiti zadovoljstvo u stvarima koje radimo. Razvijte pozitivan stav o traženju malih radosti u životu.

To pomaže u jačanju imunog sistema i sprema telo da se bori protiv bolesti. Postavite realne ciljeve, jer ciljevi daju našim životima smisao. Mnogi ljudi koji su živeli dugo i srećno, osećali su da su imali svrhu.
To ne mora da bude novac ili karijera. Posvetite se porodici, prijateljima ili osobi koja vam se dopada.

Zdrav život je kombinacija emocionalnih, spiritualnih i socijalnih faktora, ali i načina života. Bez obzira na godine, ovi faktori, kada su uglavnom pozitivni, mogu da vam pomognu da živite dugo.
Prigrlite ove savete za dugovečnost u svakodnevnoj rutini kako biste živeli zdrav, srećan i dug život.

Webtribune.rs

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>