Diskus hernija: Prevencija, uzroci, simptomi

hernia-01

Ukoliko patite od lumbalne diskus hernije, postoji nekoliko stvari koje bi trebalo da znate…
Pomeranjem diskusa iz međupršljenskog prostora u slabinskom delu kičme dolazi do uklještenja nervnog korena. To je, najčešće, praćeno bolom, ali trebalo bi imati na umu o kakvom je bolu reč.

SIMTPOMI

Bol može da „putuje“ od zadnjice, preko noge do članaka i stopala, što se događa zbog upale išijadičnog nerva u kičmenom kanalu
To dalje dovodi do bola u nogama. Malo ko će bol u stopalima smatrati pokazateljem da je problem, zapravo, diskus hernija, te bi zbog svakog bola u nogama trebalo da se obratite lekaru. Isto važi za osećaj trnjenja.
Slabost u određenim mišićima u jednoj ili obema nogama.
Bol u preponama.
Dubok i oštar bol u mišićima i mišićni spazam.

Ukoliko povredite leđa, može doći i do ovih simptoma:
Iznenadni tup bol, koji povećava pritisak na donjem delu leđa. Najčešće nastaje usled naglog pokreta uvijanja ili čak prilikom kijanja.
Aktivnosti koje izvodite iznova mogu stvoriti stres u leđima. To uključuje i, recimo, sportske povrede.

UZROK

Degeneracija diska najčešće uzrokuje ove tegobe. Kako starimo, disk gubi određene fluide koji mu pomažu da ostane fleksibilan. Spoljni sloj može stvoriti pukotine u obliku suza. Debeli gel unutar diska pod pritiskom izlazi napolje i uzrokuje iskrivljenje i pucanje.

ZAŠTO SE DOGAĐA?

Dok starimo i doživljavamo različite povrede, spoljni sloj međupršljenskog diska može se isušiti, a na njemu se formriaju sitne pukotine. Ponekad ovo uzrokuje:
Ispupčenje diska. Tanki sloj gela u disku može procureti u sitne pukotine, pa dolazi do ispupčenja između kostiju i kičme.
Ruptura diska. Gel dospetiva do same kapsule diska.
Komadanje diska. Rupturom, disk se može potpuno odvojiti od kičme i smestiti se kod spinalnog kanala. Pukotine u disku se ne obnavljaju same, ali bol se vremenom povlači. Takođe, vremenom telo apsorbuje građu iz diska i, u procesu resorpcije, bol nestaje.

KADA JE STANjE ALARMANTNO

Ako osetite nagli gubitak kontrole trbušnog zida i bešike.
Osećate ukočenost i slabost u jednoj ili obema nogama.
Ukoliko imate neprestani osećaj trnjenja i ukočenosti članka i stopala.
Ako bol u donjem delu leđa prati osećaj mučnine ili povišena temeraturea (oko 38,5 stepeni), duže od 48 sati.
Naizmeničan bol u nogama u trajanju dužem od jedne nedelje.
Osećate bol prilikom mokrenja i primećujete krv u urinu.
Ukoliko osećate bol u leđima koji je intezivniji dok odmarate nego kad ste aktivni.
Osećate postepen rast bola u stomaku i bešici.

PREVENCIJA

Hranite se zdravo kako biste sprečili gojaznost jer će to smanjiti pritisak na donji deo leđa.
Redovno vežbajte.
Ostavite pušenje. Nikotin loše utiče na vaš disk, jer smanjuje mogućnost da disk apsorbuje sastojke koji su mu neophodni.
Popravite držanje. Ako imate povredu leđa, loše držanje i kriva kičma samo će povećati bol.
Zaštitite leđa dok sedite. Stavite manji jastuk ili uvijeni peškir između leđa i stolice.
Držite leđa u neutralnom položaju dok spavate, tako što ćete staviti jastuk između kolena.

KUĆNA NEGA

Opustite se. Nađite udoban položaj dok se odmarate. Korisno je da ležite na podu s manjim jastukom ispod glave i kolena.
Šetajte kratko, po 10 ili 20 minuta na ravnoj površini na svaka dva ili tri sata. Prelazite razdaljine koje možete proći bez bola, posebno u nogama.
Koristite lekove redovno.
Nije dokazano, iako mnogi tvrde suprotno, da utopljavanje ili hlađenje ledom pomažu, ali vredi probati – čak i u kombinaciji.
Ojačajte leđa i vežbajte po preporuci fizioterapeuta. Vežbe za snagu i stabilnost će vam pomoći da ojačate mišiće leđa oko kičme.

b92.net

Za Vaše zdravlje preporučujemo 100% prirodno –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>