Pad imuniteta

ImunitetZdravo telo sa snažnim imunitetom, lako će rešiti poremećaje, a često neće ni oboleti. Da bismo imunitet organizma učinili jakim moramo poštovati 3 osnovna pravila:

  • zdrava ishrana,
  • redovno vežbanje,
  • izbegavanje stresa i loših životnih navika.

Imunološki sistem je vrlo složen i organizam se njime brani od napada neprijatelja, kao što su virusi, bakterije i drugi mikroorganizmi nosioci bolesti i toksina.
Supstance koje obavljaju tu odbrambenu ulogu nazivaju se antitela, a supstance koje podstiču proizvodnju antitela zovu se antigeni.
Kad organizam proizvede dovoljnu količinu antitela i pobedi neprijatelja (uljeza) telo ostaje zdravo. Suprotno, ako organizam ne uspe da pokrene dovoljno jaku odbranu telo oboli.
„Vojnici“ koji čine imunološki sistem su takozvane imuno kompetentne ćelije dele se na limfocite B i T, makrofage i citotoksične limfocite, zvane natural killer (prirodne ubice) jer su u stanju ubiti neprijateljske ćelije. Te se ćelije proizvode u grudnoj žlezdi (timus) i koštanoj srži.
Zdrava hrana za dobar imunitet
Zdrava i uravnotežena ishrana prvi je korak u održavanju imunog sistema zdravim i snažnim.
Ugljenihidrati, belančevine, vitamini i masnoće trebaju biti zastupljene u svakodnevnoj ishrani. Sve su veoma korisne i blagotvorne za organizam. Izbacimo li jednu, zbog pogrešnog načina ishrane organizam će trpeti i odbrana tela će oslabiti.

  • Ugljeni hidrati – osiguravaju energiju neophodnu za pravilan rad ćelija. Nalaze se u žitaricama, najbolje integralnim i njihovim proizvodima, hleb i testenina. Ima ih i u krompiru i nekim mahunarkama.
  • Belančevine – ulaze u građu ćelija ljudskog tela. Ćelije imunološkog sistema, koje obavljaju odbrambenu ulogu, sastoje se od belančevina ili aminokiselina (sastavni delovi belančevina). Nalaze se u mesu, ribi, mleku i mlečnim proizvodima, siru, jajima, mahunarkama…
  • Masnoće – takođe igraju važnu ulogu, jer omogućavaju prenos i apsorpciju vitamina. Treba ih uzimati u vrlo ograničenim količinama jer u suprotnom mogu oslabiti imuni sistem.

Dobre masnoće nalaze se u hladnoceđenim (sirovim) uljima, dok su najštetnije zasićene masnoće iz maslaca, margarina i masti. Kuvanjem i pečenjem na visokim temperaturama menja se sastav masnoća i one postaju štetne.
Jači imunitet uz pomoć vitamina i minerala
Svakog dana u našem telu, hemijskim procesima organizma proizvode se tzv. slobodni radikali, toksične tvari koje se šire tkivima i ćelijama. Ovim prirodnim otrovima pridružuju se i oni izvana, kao na pr: nikotin, alkohol, zagađenja koji truju organizam i postepeno slabe imuni sistem. Zapravo, smanjuju stvaranje limfocita, otežavaju prepoznavanje antigena i slabe aktivnost natural killer ćelija, čiji je zadatak da uništavaju uzročnike infekcija. Najsnažnije supstance protiv slobodnih radikala su takozvani antioksindansi, sposobni da zaustave proces oksidacije, odnosno trovanje organizma. Snažni antioksidansi su elementi poput cinka, magnezija, gvožđa i vitamina, pre svega A, C i E. Pogledajmo u kojim su namirnicama sadržani i zašto su važni.

  • Cink – je od osnovne važnosti za dobar rad imunog sistema. Podstiče prirodnu odbranu organizma i zaustavlja delovanje virusa. Nalazi se u govedini, jagnjetini, žumancu, kakau, orasima, bademima, integralnim žitaricama, mahunarkama.
  • Magnezij- jača odbrambeni sistem, pridonosi zdravlju nervnog sistema i kostiju. Nalazi se u integralnim žitaricama, suvom voću, mahunarkama, spanaću, pšeničnim klicama.
  • Gvožđe – je od osnovne važnosti za stvaranje crvenih krvnih zrnaca, koje osiguravaju kiseonik svim organima.

Fizička aktivnost i dijabetes
Čak i umerena sportska aktivnost povoljno deluje na organizam. Pospešuje san, pomaže oslobađanju od napetosti, opušta.
Preporuka: vožnja bicikla, plivanje, hodanje, lagano trčanje, šetnja. Treba izbegavati teške i jako zahtevne sportove, jer kod prevelikog napora, ćelije mišića brzo troše kiseonik iz krvi pa se proizvodi još više slobodnih radikala.
Stres
Stres nije uvek loš, negativan. Postoji i dobar stres koji izaziva pozitivnu reakciju na spoljne uticaje i podstiče proizvodnju hormona, kao što su adrenalin i kortizon, koji pomažu da se organizam odbrani od spoljnih uticaja.
Loš stres, odnosno neprestalna napetost zbog svakodnevnih obaveza i loše raspoloženje, zabrinutost, crne misli, slabi imuni sistem. Loš stres treba izbaciti iz svakodnevnog života.
Zdravlje organizma, a time i kvalitet svakodnevnog života ćemo još više poboljšati ako uspemo prestati pušiti, smanjiti upotrebu lekova, alkohola…
Za dobar imunitet važan je kvalitetan san.
Dr Ikekave i njegovi saradnici iz Tokija potvrdili su terapijske efekte lekovitih pečuraka. Na osnovu fascinantnih rezultata istraživanja dokazano je da su gljive Cordyceps sinensis, reiši, Phellinus linteus, šitake i maitake nezaobilazno prirodno sredstvo u lečenju najtežih oboljenja. Poseban akcenat stavljen je na njihov imuno-modulatorni efekat jer je oslabljeni imunitet glavni uzročnik gotovo svih bolesti.
Lekovite gljive sadrže visoku koncentraciju organskog germanijuma, polisaharide i tripertene kao i mnoge mikro i makro elemente, zatim više od 80 fermenata, aminokiselina, vitamina E i C, a bogate su i mineralima poput selena i cinka. Zahvaljujući tome, ove pečurke ne samo da sprečavaju rast tumora, već i uništavaju određene vrste malignog tkiva. Mnogi onkolozi posebno ih preporučuju kao dodatak hemoterapiji, zračenju i ostalim metodama lečenja raka.

Konzumiranjem lekovitih pečuraka u skoro 100% slučajeva se popravlja imunitet. Institut za pečurke preporučuje svoj preparat – Imuno stimulator.

Jedan komentar za “Pad imuniteta

  1. Aleksandar

    Beli luk i majcina dusica, dva mocna antioksidansa, kombinovani su da stvore odlicno orudje za odrzavanje dobrog zdravlja! Kada se beli luk isece ili zgnjeci, enzimi reaguju proizvodeci mocne agense. Istrazivanja su pokazala da beli luk sa ostalim sastojcima pomaze organizmu da masi pretvori u energiju i zastiti telo od slobodnih radikala.
    Lekovita svojstva belog luka poznata su vekovima i poznata su najširem krugu ljudi. U našim krajevima svako će vam reći da je za preventivu od gripa najbolji beli luk. Još u starom veku je preporučivan za lečenje mnogih bolesti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>