Ishrana trudnica

trudnica-hrana-1024x1024

Ishrana majke pre i za vreme trudnoće veoma je važna jer utiče na veličinu i efikasnost placenta, preko koje beba dobija sve nutrijente koji su joj potrebni za rast i razvoj.

Tokom trudnoće žena ne bi trebalo da dobije više od 12 kilograma, jer svaki kilogram viška može da prouzrokuje mnoge zdravstvene probleme.

Zbog uvreženog mišljenja u našem narodu da trudnica treba da jede za dvoje, mnogi se utrkuju da budućoj mami ispune svaku želju kada je hrana u pitanju. Stručnjaci ističu da je idealno da trudnica dobije najviše osam do 12 kilograma do porođaja, jer svaki kilogram viška može da prouzrokuje mnoge zdravstvene probleme.

Kao što je do nedavno bilo svojstveno trudnoći jesti za dvoje, sada dolazimo u obrnutu situaciju. Majke zbog bojazni da će se ugojiti, ograničavaju količinu hrane i pored toga što same ne hrane svoje telo na zdrav način, isto to čine i bebi koja još nije rođena. Bilo da se rodi gojazna ili neuhranjena beba, veza izneđu rizika od nastanka bolesti kasnije je tanka. Dijabetes, hipertenzija, gojaznost su samo neke od bolesti zbog kojih naša beba kasnije u životu može imati problema.

Iz prakse se može videti da su ipak ginekolozi koji vode ženama trudnoću, doprineli dosta tome da se žene edukuju o ishrani, skretanjem pažnje o poseti nutricionisti. Nije potrebno jesti za dvoje, ali nikako nije dobro jesti samo za jednog. Uz malo truda žena može nahraniti sebe i bebu na zdrav način, bez viška ili deficita kilograma.

alternativna medicina 20

U prvih šest meseci trudnoće ne treba posebno menjati način ishrane, niti povećavati kalorijski unos. Tek u periodu laktacije poželjno je da jelovnik buduće mame bude delimično korigovan.
Sam koncept ishrane ne treba drastično menjati u energetskom smislu. To se primarno odnosi na unos ugljenih hidrata. Svakako treba izbegavati brze šećere (slatkiše, gazirane sokove, zaslađivače), a prednost dati polisaharidima sa postepenim oslobađanjem iz žitarica. Grickalice nisu dobra opcija jer sadrže visok procenat loših transmasti koje nemaju nikakav gradivni karakter.

Korisni saveti

– Jedite koliko vam je dovoljno.

– Obavezno gledajte deklaracije.

– U mnogim proizvodima postoje nepoželjni dodaci u EU, koji nisu dobri ni za trudnice.

– Birajte namirnice kojima je rok trajanja što kraći – takva hrana ima manje konzervansa.

– Hranu pripremajte sami (kuvanjem i pečenjem).

– Izbegavajte jake začine, slatkiše, grickalice, duvan, alkohol, psihoaktivne supstance, nespavanje…

drgifing.com

Za Vaše zdravlje preporučujemo 100% prirodno –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>