Avokado i njegova priprema

Avokado 1

Avokado se koristi u pripremi slanih i slatkih jela, jede se sirov ili kuva, priprema na pari, peče na roštilju… Meša se sa majonezom, limunom, belim lukom, bosiljkom i servira uz morske plodove, piletinu, testeninu.

Avokado je izuzetno hranljiva namirnica koju nutricionisti preporučuju baš svima. Naziv potiče od astečke reči „ahuakatl“, što znači aligatorska kruška. Postoji više od 80 vrsta avokada koji se svrstavaju u tri kategorije: meksički, gvatemalski i zapadnoindijski. Drevni narodi u Srednjoj i Južnoj Americi konzumirali su ga osam milenijuma p. n. e. i smatrali ga kraljevskim voćem. Maje su ga posebno volele, jer su verovale da ima magične moći i da ženama daje lepotu i šarm.

Ovo ukusno i egzotično voće ima brojna lekovita svojstva, pozitivno utiče na kardiovaskularni sistem, bogat je mononezasićenom oleinskom kiselinom koja snižava holesterol. Sadrži znatnu količinu kalijuma koji reguliše krvni pritisak. Zahvaljujući karotenoidu luteinu štiti žene od raka dojke i muškarce od raka prostate. Blagotvorno deluje na oči i kožu, sprečava pojavu katarakte i suzbija štetno dejstvo UV zračenja. Istraživanja su pokazala da steroli iz avokada sprečavaju razvoj malignih ćelija u crevima, podstiču proizvodnju limfocita i pomažu kod nekih oblika leukemije. Osim toga, avokado snažno deluje na imunitet, jer obiluje vitaminom C, ima antivirusno i antibakterijsko dejstvo.

Ulje iz avokada je naročito na ceni, vrlo je zdravo i ukusno, mnogi kuvari ga koriste umesto maslinovog ulja, jer ima višu tačku zagrevanja i gušću strukturu. Zbog visoke koncentracije esencijalnih masnih kiselina ima izvanrednu sposobnost regeneracije i podmlađivanja kože, najdublje prodire pod kožu, ublažava ekceme i psorijazu najbolje štiti od sunca. Avokado se koristi u pripremi slanih i slatkih jela, jede se sirov ili kuva, priprema na pari, peče na roštilju… Meša se sa majonezom, limunom, belim lukom, bosiljkom i servira uz morske plodove, piletinu, testeninu.

100 g avokada sadrži:160 kalorija, 2 g proteina, 8,53 g ugljenih hidrata, 14,66 g masti, 6,7 g celuloze, 73,23 g vode, 0,13 mg vitamina B 2, 1,74 mg vitamina B 3, 1,39 mg vitamina B 5, 0,36 mg vitamina B 6, 10 mg vitamina C, 21 mkg vitamina K, 485 mg kalijuma, 52 mg fosfora, 29 mg magnezijuma, 12 mg kalcijuma, 0,55 mg gvožđe, 0,64 mg cinka, 0,40 mkg selena, 0,19 mg bakra, 0,14 mg mangana.

Namaz od sira i avokada

avokado

Za 4 osobe potrebno je:1 avokado, 100 g feta sira, 3 kašičice limunovog soka, 30 g pinjola ili badema, kašika maslinovog ulja, kašika bosiljka i prstohvat mlevenog bibera.

Avokado operite, oljuštite, očistite od koštice i isecite na kockice. Ravnomerno ga prelijte kašičicom limunovog soka, što će sprečiti da promeni boju. Pinjole ili bademe pomešajte u blenderu sa avokadom, maslinovim uljem i feta sirom, ispasirajte, dodajte ostatak soka od limuna i biber, pa dobro promešajte. Preko pospite bosiljak i ostavite da se hladi u frižideru. Servirajte kao hladno predjelo uz dvopek ili bruskete.

Hladna čorba od avokada

hladna-corba

Potrebno je:300 g avokada, 150 g crnog luka, 250 g paradajza, 1,5 dl mleka, ljuta paprika, 2 kašike maslinovog ulja, sok od jednog limuna, kašika seckanog svežeg peršuna, kašika suvih začina, 4 kašike kisele pavlake i so po ukusu.

U šerpu sipajte 0,75 l vode i kuvajte sa kašikom suvih začina dok ne provri. U međuvremenu u tiganju na zagrejanom maslinovom ulju nekoliko minuta dinstajte sitno iseckani crni luk i paradajz isečen na kocke. Avokado operite, oljuštite i isecite na kockice, prelijte limunovim sokom, a zatim sameljite u blenderu zajedno sa smesom iz tiganja. Sipajte u veću činiju, pa dodajte mleko i sitno iseckanu ljutu papriku. Sve dobro promešajte i polako umešajte u čorbu. Posolite i kuvajte nekoliko minuta, sklonite s ringle, ostavite da se ohladi na sobnoj temperaturi, a zatim stavite u frižider. Ohlađenu čorbu pospite peršunom pre serviranja i začinite kiselom pavlakom.

Salata od mladog spanaća i avokada

salata

Za 4 osobe potrebno je:4 pune šake svežeg mladog spanaća, 1 veliki avokado, 2 krastavca i kašika semenki susama. Za preliv: 1/2 soka od limuna, 2 kašike soja sosa, 3 kašičice susamovog ili suncokretovog ulja i biber po ukusu.

Listove spanaća dobro operite i stavite u veliku činiju za salatu. Avokado operite, oljuštite, izvadite košticu i isecite na komadiće. Krastavac operite, oljuštite i isecite na kolutove. Dobro promešajte sve sastojke. U manjoj posudi pomešajte soja sos, sok od limuna, ulje i biber, promešajte, prelijte preko spanaća, avokada i krastavaca, pospite semenkama susama i servirajte.

Zelena pasta

pasta (1)

Za 4 osobe potrebno je:500 g špageta ili neke druge testenine, 2 avokada, sok od 2 limuna, čen belog luka, struk praziluka, kašika svežeg bosiljka, 2 kašike maslinovog ulja, 3 kašike seckanih badema, 3 kašike parmezana i biber po ukusu.

Avokado operite, oljuštite, izvadite košticu, a „meso“ ispasirajte u blenderu. Prelijte avokado sokom limuna, pa pomešajte sa sitno iseckanim belim lukom i bademima, iseckanim prazilukom, uljem i bosiljkom. Testeninu skuvajte u slanoj vodi, ocedite i pomešajte sa prelivom od avokada da sastojci budu ravnomerno raspoređeni. Sipajte u tanjire i pospite parmezanom i biberom.

novosti.rs

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>