Kako sniziti holesterol?

Visok nivo holesterola u krvi nema očiglednih simptoma, ali predstavlja ozbiljan faktor rizika za druge bolesti koje imaju prepoznatljive simptome, uključujući anginu pektoris, aterosklerozu, srčane bolesti, visok pritisak, moždani udar i druge.

4 vrste namirnica koje vam pomažu u smanjivanju holesterola:

1. Ovsene pahuljice, ovsene mekinje i hrana bogata vlaknima
Ovsene pahuljice i ovsene mekinje, sadrže rastvorljiva vlakna koja se u organizmu ne vare, ali koja poseduju veliku sposobnost upijanja hranljive kaše u stomaku. Time se dobar deo holesterola unet hranom vezuje za vlakna i kasnije izbacuje iz organizma zbog nesvarljivosti vlakana i na taj način se smanjuje apsorpcija holesterola u organizmu. Smanjuje se unos holesterola u krvotok i snižava koncentracija lošeg LDL holesterola u organizmu.
Rastvorljiva vlakna se nalaze i u ječmu, pasulju, jabukama, kruškama i šljivama.

riba2. Riba i omega-3 masne kiseline
Preporučujemo konzumiranje ribe jer riba sadrži visok nivo omega-3 masnih kiselina, koje povoljno utiču na visok krvni pritisak i smanjuju rizik od infarkta i stvaranja krvnog ugruška ili tromba.
Savetujemo da na meniju barem dva puta nedeljno bude servirana riba. Najveću koncentraciju omega-3 masnih kiselina sadrže sledeće vrste riba:
Skuša, rečna pastrmka, haringa, sardina, tuna i losos
Ukoliko ne volite ribu, omega-3 masne kiseline se mogu naći i u hrani kao što su ulje od semena lana.

IMG132822533. Orah, badem i ostalo koštičavo voće
Orah, badem i ostalo koštičavo voće smanjuju nivo holesterola u krvi.
Orah je naročito bogat poli-nezasićenim masnim kiselinama koje održavaju krvne sudove u zdravom stanju.
Konzumiranjem dnevno otprilike jedne šake (~ 40 grama) koštičavog voća, kao što su orah, badem, lešnik, kikiriki, pistaći, hikori orah, značajno se smanjuje rizik od srčanih oboljenja. Samo nemojte posoljavati ili šećeriti vaše voće.

4. Maslinovo ulje
Maslinovo ulje sadrži moćan miks antioksidanata koji smanjuju loš LDL holesterol, a pri tom ne smanjuju dobar HDL holesterol.
Preporučujemo dnevno da u organizam uneste dve kašike (~ 20 grama) maslinovog ulja. Kako bi se maslinovo ulje upotrebljavalo u dijeti, moguće je koristiti ga u pripremi povrća, dodati ga u marinadu ili mešati sa sirćetom u salati.
Ako u ishrani koristite ekstra devičansko maslinovo ulje (extra-vergine), tada su efekti na smanjenje nivoa lošeg LDL holesterola u organizmu još veći. Devičansko maslinovo ulje označava maslinovo ulje koje je manje obrađeno te stoga sadrži više antioksidanata koji su zdravi za srce.

Neophodne promene u ishrani

Da bi se ostvario pozitivan učinak, gore pomenutim namirnicama na smanjivanje nivoa holesterola, neophodno je promeniti i neke navike u ishrani i životnom stilu.
Pre svega, trebalo bi smanjiti unos zasićenih masti i trans masti.
Trans masti koje se nalaze u margarinu, kupovnim kolačima, krekerima i sličnim grickalicama, naročito nepovoljno utiču na nivo holesterola u organizmu tako što povišavaju nivo lošeg LDL holesterola, a snižavaju nivo dobrog HDL holesterola.

Preporučujemo naše proizvode za sniženje holesterola

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>