Kuskus za brže mršavljenje

kuskus

Isplanirali ste svoj dijetalni režim? Zaboravili ste kuskus? Hajde da vam otkrijemo tajnu Bliskog istoka. Zašto je kuskus tako dobar za „kusanje“?

Ova vrsta hrane daje poseban praznični element salatama Bliskog istoka. Poreklom je iz Maroka, a sastoji se od malih kuglica sušenog griz testa. Mnogo je bolja zamena za rižu, a obavezan dio svih dijeta. Zašto?

Jedna šolja kuskusa obezbeđuje vam 176 kalorija ili 8 odsto od standardne „2000 kalorija dijete“. Takođe, to je manje kalorija nego što ima u šolji riže. Za razliku od drugih, sličnih namirnica, kuskus je mnogo bogatiji proteinima, koji su važni za održavanje visokog nivoa energije. Unos proteina je vrlo značajan za jačanje mišića, posebno posle vežbi, koje su važan deo vaše dijete. Telo, takođe, koristi proteine da bi zalečilo rane i izgradilo enzime.
Jedna šolja kuskusa vam obezbeđuje 61 odsto preporučene vrednosti selena. Značajni izvori selena u dijetama su vrlo retki, zato je važno da uključujete kuskus u svoj zdravi režim ishrane. A uz to, selen, ako antioksidant štiti krvne sudove od arteroskleroze.

Kuskus je bogat i kalijumom i jedna šolja ove paste obezbeđuje vam 39 odsto preporučene dnevne doze. Kalijum u dijetama ima nekoliko važnih funkcija, među kojima su regulisanje krvnog pristiska i lupanja srca. Sa njim se lakše kontroliše i bilans tečnosti.

Osim što je ukusan i jednostavan za pripremu, kus-kus je bogat esencijalnim nutrijentima koji pomažu u održavanju dobrog zdravlja. Ima i vitamine B kompleksa, mnoštvo minerala, proteina.
Preporučuje se osobama sa „lenjim“ crevima, onima koji imaju problema sa nadbubrežnom žlezdom, ali i i imunološkim sistemom.

Kus-kus je poznat kao snažan antioksidans, što ga čini pravim dobrotvorom ljudskog organizma koji pomaže u održavanju vitalnosti. Ovo je idealna namirnica za sve koji žele da oslabe zato što zrno kus-kusa ima malo masti, a jedna šolja samo 175 kalorija. Bogat je vlaknima koji daju osećaj sitosti, a i ubrzavaju rad creva.

alternativna medicina 15

Kus-kus se prelije vrelom vodom ili supom i ostavi oko pet minuta u poklopljenoj posudi da nabubri. Zatim se sasvim lagano promeša, kako zrnca ne bi ostala slepljena. Potom se začini po želji i ukusan prilog ili samostalni obrok je spreman.

Ono što je kod pripreme vrlo važno je pravilan odnos vode i kus-kusa. Na svakoj ambalaži navedeno je uputstvo za pripremu, a savršen odnos je jedna mera kus-kusa na jednu i po meru vode, supe.

Ono što je posebno zanimljivo, kus-kus se može pripremiti i poslužiti i kao desert. U kombinaciji sa sušenim voćem, orašastim plodovima, šećerom, mlekom, medom i začinima poput cimeta ili vanile, ovo je omiljena dečija poslastica u mnogim zemljama.

Donosimo vam i najjednostavniji, vegetarijanski i dijetalni recept sa kuskusom. Potrebni su vam: kuskus (oko 200 grama), grašak (50 gr), kari u prahu (pola kišikice), mladi luk (dva komada), jedno tvrdo kuhano jaje, maslinovo ulje (dve velike kašike), limunov sok (dve kašikice), so i biber. Kuskus skuhate prema uputstvu na pakovanju. Pomešajte ga s graškom, karijem, mladim lukom i jajima. Na kraju dodate maslinovo ulje, limunov sok, so i biber i lagano promešate.

lifepressmagazin.com

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>