LAKO I PRECIZNO:Kompletan vodič kroz svet vitamina

3905497540_f345fdc461_z-640x352

Priče o vitaminima slušate celog života, a potrebno je da znate samo dve stvari – zašto su važni i gde da ih nađete
Vitamini nisu strukturne komponente tela, za razliku od nekih minerala kao što je, recimo, kalcijum u kostima, ali imaju brojne metaboličke funkcije jer su, kao i enzimi, potrebni za odvijanje hemijskih reakcija u ćelijama. Na primer, transport glukoze iz krvi u ćelije u telu zavisi od prisustva vitamina B3 i B6, a pretvaranje glukoze u energiju u ćelijama zahteva prisustvo vitamina B1, B2, B3, B5 i vitamina C.

Pogledajte listu vitamina i njihovu važnost za organizam

Vitamin A

Funkcije: Neophodan za normalan vid, zdravlje kože, rast kostiju i tkiva, reprodukciju i imunitet.

Izvori: Retinol – džigerica, ulje iz riblje jetre, šargarepa, zeleno lisnato povrće.

Vitamin B1

Funkcije: Oslobađanje energije iz ugljenih hidrata i poboljšanje funkcionisanja nervnog sistema.

Izvori: integralne žitarice, semenke, pasulj i koštunjavo voće.

Vitamin B2

Funkcije: Neophodan za metabolizam ugljenih hidrata, masti i proteina.

Izvori: Bubrezi, džigerica, riba, mleko, pšenične klice, brokoli, zeleno lisnato povrće.

Vitamin B3

Funkcije: Neophodan za oslobađanje energije iz ugljenih hidrata i za metabolizam proteina, masti, stvaranje crvenih krvnih zrnaca i steroidnih hormona.

Izvori: Džigerica, živinsko meso, riba, meso, kikiriki, integralne žitarice, jaja, mleko.

alternativna medicina 24

Vitamin B5

Funkcije: Neophodan za sintezu glikogena i masnih kiselina u telu. Važan za sintezu neurotransmitera (jedinjenja koja prenose nervne impulse) i steroidnih hormona testosterona i estrogena.

Izvori: Kikiriki, džigerica, bubrezi, žumance, riba, integralne žitarice, pasulj i koštunjavo voće.

Vitamin B6

Funkcija: Neophodan za efikasan rad svih ćelija u organizmu, važan za pravilno funkcionisanje nervnog sistema.

Izvori: Džigerica, ostrige, živinsko meso, riba, jaja.

Vitamin D

Funkcija: Neophodan za rast kostiju i održavanje ravnoteže minerala u telu. Potreban je za pravilnu apsorpciju kalcijuma i fosfora iz creva. Izlaganje kože suncu dovodi do sinteze vitamina D.

Izvori: Ulje iz riblje jetre, obogaćeno mleko i masna riba.

Vitamin K

Funkcija: Neophodan za zgrušavanje krvi, naročito kod novorođenih beba.

Izvori: Sirovi karfiol i zeleno lisnato povrće.

Vitamin E

Funkcija: Neophodan kao antioksidans za zaštitu esencijalnih masnih kiselina od oštećenja izazvanih oksidativnim procesima.

Izvori: Ulje pšeničnih klica, pšenične klice, sojino ulje, maslinovo ulje, žumance, džigerica i koštunjavo voće.

Vitamin C

Funkcije: Neophodan za sintezu kolagena, održavanje zdravlja kože, obnavljanje tkiva, efikasno funkcionisanje belih krvnih zrnaca, ali i imuniteta u celini.

Izvori: Guava, prokelj, brusnica, crne ribizle, kivi, papaja, brokoli, karfiol, paradajz, jagode, južno voće.

Izvor: Esquire Serbia

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>