Najzdravije namirnice bogate magnezijumom

Uvrstite u jelovnik avokado, spanać, tamnu čokoladu, badem, smokve… Sačuvaćete srce i krvne sudove, ublažiti bolove u mišićima ublažiti umor i nesanicu

Budući da je današnja ishrana siromašna magnezijumom, puno ljudi sve više oseća simptome nedostatka ovog minerala. To su najčešće umor i grčevi u mišićima, sklonost visokom krvnom pritisku i začepljenju krvnih sudova, depresija i srčana oboljenja.

Magnezijum opušta krvne sudove, snižava krvni pritisak, čuva zdravlje nervnog sistema, ublažava umor i nesanicu, smanjuje bolove i grčeve u mišićima i prevencija je od srčanog udara…

Pre nego što posegnete za supelementima, pokušajte da nadoknadite nedostajuće količine ovog minerala promenom odabira namirnica.

8 namirnica bogatih magnezijumom

1. Spanać
Osim što sadrži obilje gvožđa, šoljica spanaća sadrži čak 150 mg magnezijuma. Spanać deluje protivupalno i štiti od kardiovaskularnih bolesti i raka.
Folat, vitamin B-grupe prisutan u ovom povrću, smanjuje upale krvnih sudova i snižava krvni pritisak.
Budući da se čak 25 posto folata gubi dužim kuvanjem, spanać je najbolje jesti sirov ili vrlo kratko kuvan na pari.

2. Tamna čokolada
Procenjuje se da 100 g tamne čokolade sadrži više od polovine preporučene dnevne količine magnezijuma.
Poznato je i da čokolada s visokim procentom kakaoa čuva zdravlje srca, podiže raspoloženje i reguliše nivo šećera zahvaljujući niskom glikemijskom indeksu.
Flavonoidi iz tamne čokolade opuštaju krvne sudove i snižavaju krvni pritisak.

3. Smeđ (integralan) pirinač
Šoljica smeđeg pirinča sadrži oko 20 posto preporučene dnevne količine magnezijuma – ima dva puta više ovog minerala i vitamina B1 i B3 nego beli.
Budući da deluje protiv proteina angiotenzina II koji podiže krvni pritisak, ovaj pirinač ga snižava i smanjuje rizik od začepljenja krvnih sudova.
Takođe, smanjuje rizik od raka debelog creva i dijabetesa tipa 2.

4. Badem
U 100 g badema sadrži 75 posto preporučene dnevne količine magnezijuma.
Osim toga, badem obiluje bakrom, manganom, cinkom, fosforom i gvožđem.
Zahvaljujući magnezijumu, vitaminu E i ostalim antioksidansima bademi podstiču protok krvi, čuvaju zdravlje srca i krvnih sudova, snižavaju krvni pritisak i smanjuju umor.

5. Smokve
Ovo zdravo mediteransko voće, i u svežem i u sušenom obliku, obiluje brojnim vitaminima i mineralima, poput kalcijuma, bakra, mangana, kalijuma, gvožđa, fosfora selena i cinka.
Četiri šoljice sušenih smokava sadrže 100 posto dnevno preporučene količine magnezijuma.
Zahvaljujući sadržaju kalijuma i magnezijuma, smokve snižavaju krvni pritisak, a zbog vitamina B-kompleksa podižu raspoloženje i povećavaju nivo energije.

6. Bamija
Ova tropska biljka na Istoku se već vekovima koristi u kulinarstvu, a u narodnoj medicini za lečenje probavnih smetnji, crevnih tegoba, srčanih bolesti, oboljenja jetre i sl.
Bamija doprinosi gubitku kilograma i smanjuje umor.
Jedna šoljica bamije sadrži 70 mg magnezijuma, što je oko 15 posto preporučene dnevne količine ovog minerala.
Bamija takođe obiluje vlaknima i vitaminima B6, A i C.

7. Avokado
Ovo super voće koje potiče iz Meksika i Centralne Amerike sadrži više vitamina i minerala nego bilo koja druga vrsta voća.
Bogat je izvor magnezijuma, kalijuma, fosfora, cinka, gvožđa i bakra.
Jedan srednje velik plod sadrži 15 posto preporučene dnevne količine magnezijuma.
Avokado smanjuje umor i smiruje nervni sistem, a naročito se preporučuje trudnicama i osobama koje su pod stresom.
Osim toga, zahvaljujući magnezijumu i kalijumu na prirodan način snižava krvni pritisak i čuva zdravlje srca i krvnih sudova.

8. Bundeva
Šoljica bundeve sadrži oko 60 mg magnezijuma.
Bundeva je izvrstan diuretik, pomaže kod upala mokraćnih puteva, bubrega i žuči, kod reumatskih oboljenja…
Osim magnezijuma, sadrži fosfor i kalcijum, koji su važni za izgradnju zdravih kostiju, zatim gvožđe i kalijum, koji je važan za zdravlje srca i mangan, koji čuva kožu.
Bundevine semenke takođe obiluju magnezijumom – a 100 g sadrži više od 70 posto preporučene dnevne količine.

Ostali značajni prirodni izvori magnezijuma su:
Cvekla: 1 šoljica – 100 mg magnezijuma
Brokoli: 1 šoljica – 33 mg magnezijuma
Banane: 1 banana srednje veličine – 30 mg magnezijuma
Sočivo: 1 šoljica – 18 posto preporučene dnevne količine
Krastavci: 1 šoljica – oko 40 mg magnezijuma
Grašak: 1 šoljica – 70 mg magnezijuma
Indijski orah: 100 g – 70 mg magnezijuma.

magicnobilje.com

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>