Nokti vam pokazuju koliko ste zdravi!

noktiKrhki i suvi nokti koji se listaju i lome, nisu samo kozmetički problem, već mogu značiti da vam nedostaju određeni vitamina a često su odraz lošeg zdravlja organizma. Zdravi nokti su jaki, savitljivi, ružičaste boje i bez pega.

Imajte na umu kako je svaka promena na površini nokta siguran znak poremećene ravnoteže u organizmu. Na zdravlje i izgled noktiju utiču brojni faktori. Hladno vreme, stres, ugrožen imunološki sistem i nedostatak nekih nutrijenata mogu takođe doprineti krhkim noktima. Ipak, ishrana je najvažnija. Problem sindroma krhkih noktiju često se može uspešno lečiti kombinacijom vitamina i sredstava za negu noktiju.

Kada je u pitanju struktura noktiju, belančevina keratin i kombinacija minerala kalcijuma, selena, sumpora i kalijuma čine strukturu nokta. Stoga, jaki i zdravi nokti zavise od dovoljnog unosu tih nutrijenata. Važno je znati i to kako je kvalitet noktiju u uskoj vezi sa radom jetre.

Iako su nokti zapravo mrtvo tkivo, rastu iz korena nokta koji je živ i to u proseku oko 0,3 cm mesečno. Nokti rastu brže leti nego u bilo koje drugo godišnje doba. Da bi izrastao sasvim novi nokat na prstu ruke, potrebno je četiri do šest meseci, a kako bi izrastao novi nokat na nožnom prstu, potrebno je od osam do 12 meseci.

Za zdrave nokte trebalo bi konzumirati onu hranu koju “voli” jetra: cela zrna žitarica, povrće i mahunarke; potrebno je svakodnevno unositi kvalitetne belančevine (jaja, mleko, sir, meso, riba i mahunarke) barem jednom na dan zbog izvora keratina; uključiti hranu bogatu kalcijumom poput zelenog povrća, nemasnih mlečnih proizvoda, sardina i badema. Kalcijum se može dobiti i preko dodataka ishrani. Ukoliko se odlučite za taj način, obratite pažnju da se kalcijum nalazi u obliku kalcijum citrata i da u svom sastavu, uz kalcijum, ima magnezijum i vitamin D, kako bi se bolje apsorbovao.

Takođe treba konzumirati sve vrste semenki i orašastih plodova jer su dobar izvor biotina i esencijalnih masnih kiselinaa. Esencijalne masne kiseline igraju važnu ulogu u zdravlju kože, kao i noktiju. Što češće bi trebalo jesti povrće koje sadrži sumpor poput kupusa, brokula, karfiola… Sumpor je važan kod stvaranja keratina.

I naravno, redovno održavajte nokte, secite ih i čistite da se ne bi sakupljale bakterije i prljavšvina.

uzdravomtelu.rs

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>