Nutricionista rešava problem mnogih žena: Zbog čega neke dijete ne daju rezultate?

gojaznost

Vežbate, jedete manje, izbacili ste šećer i opet ništa? Vaga se ne mrda, ali da li ste se zapitali radite li možda nešto što ne treba.

Na dijeti ste danima, a izgubili ste tek 200–300 grama? U nečemu sigurno grešite, samo treba da otkrijete u čemu. Nutricionisti tvrde da je najgore kad preterano smanjujete broj kalorija po obroku ili kad se pridržavate strogog režima ishrane.

Evo šta Milka Raičević, nutricionista-dijetetičar, kaže da vas još udaljava od željenog broja izgubljenih kilograma.

Dan počinjete slabim doručkom

Mršav prvi obrok usporava metabolizam, samim tim i proces mršavljenja. Ako ujutru ne ispunite potrebe organizma za hranljivim materijama, a naredni obrok vam je tek posle osam-devet sati, pregladnećete i kasnije ćete pojesti više.
Plus ćete imati manje energije jer niste uneli dovoljno hranljivih materija, koje su ujedno i potrebne za sagorevanje kalorija. I tako ulazite u začarani krug…

Preskačete šećere ili masti

Bez raznovrsne ishrane organizam ne radi kako treba. To znači da mu morate obezbediti potrebnu dnevnu količinu osnovnih grupa namirnica. Najgore je da sasvim izbacite ugljene hidrate ili masti, koji su vam potrebni čak i kod mršavljenja. Izbor bezglutenske ili vegetarijanske ishrane bez posebnog razloga takođe može više da škodi nego da koristi.

Ne pazite koliko jedete

Možete da jedete hleb sa žitaricama od celog zrna umesto belog, da koristite maslinovo ulje umesto rafinisanog ili da grickate koštunjavo voće umesto prženih grickalica, ali ništa vam to ne znači ako su vam porcije prevelike.
To što ste prešli na zdravije zamene ne znači da možete da ih jedete u neograničenim količinama.

Večerate u sedam, a legnete u dva

Dok ste na dijeti, nemojte večerati pre sedam sati ako mislite da legnete kasno. Do spavanja ćete prirodno ogladneti, samim tim i biti u većem iskušenju da se najedete u ponoć. Čak i ako nekako uspete da savladate poriv za hranom, ujutru ćete se sigurno prejesti za doručak.

Pijete vodu posle ili tokom jela

Ako to ne radite, obavezno počnite dan čašom vode, u koju možete iscediti limun, dodati cimet ili đumbir, i pokrenućete metabolizam i smanjiti šećer. I pre svakog obroka, najbolje 10–20minuta, popijte čašu-dve vode. Pred spavanje takođe, tako prevenirate srčani ili moždani udar. Vodu nikada nemojte piti iz frižidera, nego odstajalu na sobnoj temperaturi i nikada je ne pijte dok jedete.

Bojana Đurić/Blic žena

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>