Ostavite šečer i računajte…

secer

Da li ste znali da istraživanja kažu da prosečna osoba svakog dana u sebe unosi višak šećera u vrednosti od vrtoglavih 300 kalorija? Amerika je po tom pitanju još gora – prosečni Amerikanac svakog dana u sebe unese 700 dodatnih kalorija u vidu šećera.

I tu se ne ubrajaju samo očigledne stvari poput kolača, gaziranih pića, čokoladica, već i stvari koje imaju zdrav prizvuk (recimo voćni jogurt, kupljeni dresing za salatu, kupljeni preliv za pastu i slične stvari).

Zvanična preporuka Svetske zdravstvene organizacije glasi da bi žene smele da unesu 6 ili manje kašičica dodatog šećera dnevno (to, dakle, podrazumeva šećer iz industrijski proizvedene hrane, ne šećer koji se prirodno nalazi u namirnicama poput voća, mleka i slično). To bi bilo oko 25 grama ili 100 kalorija.

I većina nas svakog dana unosi šećer koji ne samo da nam nije potreban, već nam i škodi – pokazalo se da ljudi koji svakodnevno unose više šećera nego što im treba pate od anksioznosti, depresije i mnogih drugih stanja.

A KADA DONESETE ODLUKU DA VIŠAK ŠEĆERA IZBACITE IZ ISHRANE, DESIĆE VAM SE SLEDEĆE STVARI:

Srce će vam biti više nego zahvalno

- Kada prestanete da unosite višak šećera, značajno ćete smanjiti procentualnu šansu da vas srčani problemi odvedu u preranu smrt. Dodati šećer podiže nivo insulina u krvi, povećava pritisak i ubrzava puls. A za samo par nedelja smanjene konzumacije šećera, smanjićete loš holesterol za 10 odsto, a trigliceride za 20 do 30 odsto – kaže kardiovaskularni hirurg Džejms Dinikolantonio.

Zaboravite na probleme sa kožom

Ako ste u srednjim godinama, a sa aknama i bubuljicama se borite poput srednjoškolca, znajte da će sa nestankom dodatog šećera nestati i one.

Sprečićete dijabetes

Konzumiranje viška šećera dovodi do stvaranja viška masti oko jetre, a taj višak doprinosi insulinskoj rezistenciji i otežava rad pankreasu. Dijabetes tipa 2 najčešći je kod ljudi koji preteruju sa unosom šećera.

Više se nećete smejati na silu

Da, kada tek krenete sa skidanjem sa šećera, verovatno ćete biti nervozni. Ali kada prođe udarnih 14 dana, osećaćete se bolje nego ikad. Istraživanje sprovedeno na univerzitetu Kolumbija pokazalo je da su žene koje konzumiraju previše šećera sklone anksioznosti, iritabilnosti i naglim promenama raspoloženja.

Spavaćete onda kada je vreme za to

Obično vas negde sredinom popodneva uhvati želja za slatkim, a kada je zadovoljite, možete samo da dremnete negde. Uz to, dodati šećer izaziva pojačano lučenje kortizola. Kada izbacite šećer, imaćete mnogo više energije i to uravnotežene, tokom celog dana. A kada dođe vreme za spavanje, zaista ćete zaspati.

Konačno ćete izgubiti tih poslednjih 5 kilograma

Baš taj dodati šećer sprečava vas da izgubite ključni višak kilograma. Dovoljno je da samo izbacite tih par stotina kalorija dnevno koji potiču iz čokolade da za pola godine smršate 5 kilograma, a to i ne osetite.

(prevention.com)

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>