Ovo su masnoće koje tope masnoće – Budvig ishrana

Osim što je izostavljanje masti iz ishrane nezdravo, ujedno onemogućava da se redukuje telesna težina i tako dođe do željene figure. Izbegavanje masnoća u ishrani donosi mnogo problema, naročito ženama koje su postale opsednute vitkom figurom.

Ulje

- U tom začaranom krugu gubi se iz vida ono na šta nutricionisti ukazuju, a to je da masti imaju značajnu funkciju u pravilnom funkcionisanju organizma. Uvek će biti sastavni deo našeg postojanja i zdravlja i ne smeju se izbacivati – kaže Jasna Vujičić, dijetetičar nutricionista.
Naravno, nisu sve masti podjednako zdrave, kaže naša sagovornica i skreće pažnju na trigliceride srednjeg lanca (MCT – medium-chain triglycerides), za koje je nauka dokazala da su najzdravije. Uz masnoće koje se nalaze u avokadu, maslinama, kokosu, orašastim plodovima, semenkama i ribi koja ne dolazi iz veštačkog uzgoja, jedne od najzdravijih masti su baš te koje sadrže trigliceride srednjeg lanca. Prirodno se nalaze u siru, mleku, kokosovom i palminom ulju, a predstavljaju tip masti koji se može naći u određenim uljima i mlečnim proizvodima. Samo MCT ulje je zapravo suplement sačinjen od ovih masti i sadrži 10 odsto manje kalorija od većine drugih masnoća, a može se nabaviti u specijalizovanim prodavnicama.

Za razliku od ostalih masti, one se koriste odmah po unošenju. Lako se razgrađuju i idu direktno od želuca u jetru. Odatle se pretvaraju u ketone, koji se koriste za energiju umesto šećera, to jest glukoze. Zbog tog svojstva, ove masnoće se teže skladište kao masti, što je i princip na kojem se bazira keto dijeta, za koju mnogi veruju da je efikasan način za gubitak telesne težine. Baš zato se ovo ulje sve češće koristi u dijetema za mršavljenje.

alternativna medicina 3

Jedno istraživanje je pokazalo da su oni koji su uzimali dve kašike MCT ulja kao deo doručka, pojeli manje hrane za ručak u poređenju s onima koji uzimaju kokosovo ulje. Ista studija je, takođe, pokazala manji porast triglicerida i glukoze sa MCT uljem, što se tumači trajnijim osećajem sitosti. Pored toga, pokazalo se da uzimanje MCT ulja značajno doprinosi smanjivanju masnoća u predelu struka.

– Treba znati da postoje prirodna i sintetička MCT ulja. Prirodna se dobijaju iz ulja palminih semenki, kokosovog ulja i mlečnih masti. Naravno, ove zdrave masnoće možete prirodnim putem dobiti iz hrane koju jedete – kaže Jasna Vujičić i upućuje na listu namirnica u kojima se prirodno nalaze ove

Evo procentualnog učešća MCT masti u ukupnoj količini masti u namirnicama: Kokosovo ulje: 15%; Ulje palminog jezgra: 7,9%; Sir: 7,3%; Maslac: 6,8%; Mleko: 6,9%; Jogurt: 6,6%

Pored toga što jedete hranu s ovim zdravim mastima, možete da dodate malo čistog MCT ulja u preliv za salatu, smuti, potaž, supu, pa čak i u vodu, kafu ili čaj. Ovo ulje ne treba koristiti za prženje ili pečenje, jer na visokim temperaturama, iznad 150 stepeni, gubi dragocena svojstva.

B.G. za Blic ženu

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>