Pozdrav Suncu – jutarnje joga vežbe Surya Namaskara

Da li ste početnik u vežbi Pozdrav Suncu? Verovatno želite da znate sve o ovoj vežbi – kako da je ispravno izvodite, kada da vežbate i koliko rundi odjednom. Prirodno je da smo puni entuzijazma kada započinjemo vežbanje bilo koje vrste joga položaja. Međutim, da bismo postigli najbolje rezultate sa Pozdravom Suncu važno je da ga radimo ispravno i da znamo neke činjenice o njemu. Sledi lista najvažnijih podataka o Pozdravu Suncu za početnike.

#1 Zašto radimo Pozdrav Suncu? Ovo je verovatno prvo pitanje koje većina nas postavlja. Pozdrav Suncu je važan iz dva razloga. Prvo, može predstavljati odličan trening za celo telo – rastezanje, razgibavanje i zatezanje mišića, kao i sjajnu vežbu za gubljenje težine. Tu su takođe brojne zdravstvene dobrobiti koje prevazilaze fizički nivo, a rezultat su smirivanja uma i njegovog dovođenja u meditativno stanje. Drugo, Pozdrav Suncu nam daje mogućnost da izrazimo zahvalnost Suncu, bez koga bi život na Zemlji bio nemoguć!

#2 Koje je najbolje vreme za Pozdrav Suncu? Bilo bi dobro raditi Pozdrav Suncu rano ujutro, uz izlazak Sunca, praznog stomaka.

#3 Mogu li da radim Pozdrav Suncu uveče? Da. Možete raditi Pozdrav Suncu kad sunce izlazi i kad zalazi. Kada je Mesec vidljiv, možete praktikovati Pozdrav Mesecu (Chandra Namaskar), koji sadrži jedan dodatni joga položaj u redosledu Pozdrava Suncu.Yes. You can practice Sun Salutation at sunrise and sunset.

#4 Gde da radim Pozdrav Suncu? Mada ne postoje ograničenja u vezi sa mestom vežbanja, verovatno ćete više uživati u istezanju napolju ili u dobro provetrenoj sobi, sa pogledom na prirodu.

#5 Poštujte granice svoga tela; nemojte se previše naprezati. Kao početnik, možda ćete biti u iskušenju da imitirate svog učitelja joge ili prijatelja praktikanta. Ali zapamtite, svako telo ima različite mogućnosti i različitu savitljivost. Ideja nije u tome da se sa nekim takmičite. Radite samo onoliko koliko možete, koliko vaše telo može da podnese.

#6 Koji je idealan broj Pozdrava Suncu? Dobro je uraditi najmanje 12 krugova (rundi) Pozdrava Suncu dnevno (jedan set se sastoji od dve runde – šest sa desnom nogom, šest sa levom). Ali kao početnik u ovoj joga vežbi, možete početi sa dve do četiri runde i onda postepeno povećavati do onog broja koji vam odgovara (čak i do 108 ako ste u mogućnosti!).
Vežbu je najbolje raditi u setovima, što će osigurati podjednako učešće obe strane tela.

pozdrav suncu

#7 Sam Pozdrav Suncu nije dovoljan; kombinujte ga sa drugim joga položajima. Mada je Pozdrav Suncu kompletna telesna vežba, ako želite potpuno iskustvo vežbanja, dobro je dopuniti ga nekim drugim, intenzivnijim joga položajima. Uz konsultaciju sa svojim učiteljem Šri Šri joge pronađite joga položaje koje ćete raditi posle Pozdrava Suncu.

#8 Kojom brzinom treba da radim Pozdrav Suncu? Vežbanje Pozdrava Suncu različitim brzinama (sporo, srednje i brzo) daće različite efekte. Ako ga radite sporo, pomoći će vam da ojačate i zategnete mišiće. Tokom sporih pokreta koristite disanje kao efikasno sredstvo da uskladite telo, um i dah i uživajte u kompletnom meditativnom iskustvu. Nekoliko rundi brzog Pozdrava Suncu predstavljaće odličnu kardio vežbu. Ako radite Pozdrav Suncu radi zagrevanja, radite ga brzo. Ali ako ova vežba predstavlja deo većeg paketa joga položaja, radite je u sporom ili srednjem ritmu.

#9 Naučite Pozdrav Suncu pod nadzorom. Kao i bilo koju drugu vežbu joge, i Pozdrav Suncu treba naučiti pod vođstvom obučenog i iskusnog instruktora joge.

#10 Ako imate problem sa leđima, posavetujte se sa lekarom. Ako patite od hroničnog bola u leđima, ili imate problem sa bilo kojim drugim delom tela, preporučujemo vam da se posavetujete sa lekarom pre nego što započnete sa vežbanjem.

#11 Budite redovni i posvećeni svom praktikovanju joge. Da biste postigli maksimalne rezultate, redovno vežbajte Pozdrav Suncu. Samo tako ćete zaista moći da iskusite sve njegove dobrobiti. Kako kaže Krišan Verma, renomirani učitelj Šri Šri joge, „bolje je vežbati 20 minuta svaki dan nego sat vremena povremeno“.

Instruktorka Nevena Đukanović vam, korak po korak, pokazuje kako da kod kuće uradite ovu fantastičnu vežbu koja će vas razbuditi i udahnuti vam energiju.

artofliving.org

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>