Pravilna ishrana za dobro varenje

ajurveda-1

»Bez pravilne ishrane, lek je beskoristan.
Sa pravilnom ishranom, lek je nepotreban.«
– drevna AjurVedska izreka

Osnovne činjenice o zdravoj ishrani

Kako varimo i asimiliramo našu hranu, jednako je važno kao i to – koliko i šta jedemo. Ako je varenje poremećeno, čak ni najbolja hrana neće obezbediti pravilnu prehranu. Slede tradicionalne AjurVedske preporuke, čija primena pomaže dobrom varenju i najpotpunijoj asimilaciji hrane.

Jedite onoliko koliko ste gladni. Izbegavajte da jedete kada niste gladni i ne odlažite obrok kada ste gladni.
Jedite, otprilike, u isto vreme svakog dana.
Nemojte jesti ni prebrzo, ni presporo.
Nemojte se prejedati. Jedite oko 3/4 Vašeg kapaciteta. Ne napuštajte sto ni gladni, ni previše siti.
Sačekajte da prođe 3-6 sati između dva obroka. Nemojte jesti pre nego što se hrana od prethodnog obroka dobro ne svari.
Jedite, kad god možete, dobro izbalansiran obrok, koji sadrži svih šest ukusa. (slatko, slano, ljuto, kiselo, gorko, oporo)
Sedite udobno pet do deset minuta nakon obroka. To omogućuje pravilno odvijanje procesa varenja.
Dobro žvaćite hranu. Varenje počinje u ustima.
Jedite svežu hranu, sveže spremljenu. Izbegavajte ostatke od prethodnog obroka.
Jedite organsku hranu, kad god je moguće. Strogo izbegavajte genetski proizvedenu ili modifikovanu hranu.

Glavni principi pripremanja AjurVedske hrane

Uvek jedite svežu hranu, sveže spremljenu.
Jedite raznovrsnu, zdravu
Kuvajte hranu mnogo sporije nego što je uobičajeno, na tihoj vatri, kako bi pravilno prošla kroz sve transformacije tokom kuvanja.

Upotreba začina u pripremi hrane

Postoje dva glavna činioca, važna za pravilnu ishranu. Prvi je, upotreba samo zdravih namirnica (organska, zdrava hrana – sveže pripremljena) i drugi, da se potreba da se ojača Agni, tj. da se maksimalno pomogne varenju, metabolizmu i procesu razvoja tkiva.
Začini su ključ za drugi faktor – jer pomažu transformaciji hrane u zdravo tkivo. Što je teža hrana koju jedemo, to je potrebnije da bude pravilno začinjena. Ishrana bogata hranljivim, jakim namirnicama (masti, slatkiši, meso, deserti) zahteva odgovarajuće začine ili će brzo dovesti do viška težine i začepljenja fiziologije.

Jačanje apetita i snage varenja

pre jela – za pokretanje vatre varenja
a) 1 kašičica sveže struganog đumbira, nekoliko kapi limunovog soka, trun soli
b) Etarska ulja: đumbir, bergamot, anis, kardamom, limun, limeta, spearmint: 2-3 kapi na 1/3 kašičice meda, popiti sa toplom vodom pre obroka

Digestivi

posle jela, za bolje varenje, transport i asimilaciju
Etarska ulja: pepermint, kardamom, korijander, morač, anis, bosiljak, limun, pomorandža, limeta 2-3 kapi na 1/3 kašičice meda, popiti sa toplom vodom neposredno posle obroka

ajurveda.rs

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>