Testosteron protiv estradiola: muška bitka!

Muskarac-suncanje

Nizak nivo testosterona kod muškaraca
Starenje i visok nivo fizičkog, psihiočkog, emotivnog i biohemijskog stresa utiču na pad testosterona kod muškaraca. Istovremeno dolazi do povećanja estradiola (estrogena) i javljaju se mnoge neprijatne promene kod muškaraca. O čemu je reč?

Estrogen (koji se kod muškaraca javlja kao estradiol) je katabolički hormon koji utiče na razgradnju mišićne mase i povećanje masnih naslaga. Testosteron je anabolički hormon koji proizvode uglavnom testisi i koji potpomaže rast i razvoj mišića, kao i libido (polnu moć). Ono što je najinteresantnije, estradiol nastaje upravo od testosterona uz prisustvo enzima aromataze. Što je više enzima aromataze, niži je nivo testosterona a viši estradiola.

Simptomi ovakvog stanja na muškarca su: izrazita nervoza, zamor, glavobolje, nagomilavanje masnih naslaga (naročito područje struka i grudi), smanjen libido i povećan rizik od raka prostate, debelog creva i grudi i kardiovaskularnih bolesti.

Da nebi dublje ulazili u područje biohemije, dovoljno je naglasiti da su estradiol i aromataza „neprijatelji“ svemu što čini muškarca. Prema tome, potrebno ih držati pod kontrolom, to jest ukoliko želite da vam testosteron bude u granicama normale.

Najbolje je koristiti upravo hranu kao lek, pa ako imate neki od navedenih simptoma izaberite namirnice koje smanjuju aromatazu, pa time i snižavaju estradiol (povećavaju testosteron).

Namirnice koje snižavaju estradiol

Povrće: brokoli, kupus, karfiol, kelj, peršun, cvekla, prokelj, zelje, repa, šargarepa, celer, ren, paprike, paradajz, crni i beli luk, praziluk i ostalo zeleno povrće koje sadrži hlorofil.
Gljive: šitake, šampinjoni, bukovače, itd.
Voće: nar, crveno grožđe (vino i semenke takođe), bobičasto voće (kupine, borovnice, ribizle…), citrusno voće (limun, limeta, pomorandže, mandarine…), avokado, crvena jabuka.
Semenke: čija, lan, susam.
Orašasti plodovi: badem, orah, lešnik.
Ulje: maslinovo i ulje koštice grožđa.
Integralne žitarice: pšenica, raž, proso, ovas, ječam, kukuruz, pirinač.
Začini: origano, ruzmarin, žalfija.
Meso: organski gajena živina, teletina, losos, ostrige (ostrige su pored proteina bogate i cinkom, koji blokira aromatozu)
Ostalo: koren koprive, zeleni čaj, čaj od kamilice, jabukovo sirće, kiseli kupus, kombuha, med, propolis.

Saveti za snižavanje nivoa estradiola

Izbegavajte stresna stanja, naročito emotivni i psihički stres
Miran i neprekinut san je takođe jedan od bitnijih faktora
Smršajte, rešite se tog šlaufa oko struka koji je „skladište“ za aromatazu
Izbegavajte SVU plastičnu ambalažu, naročito ako koristite mikrotalasnu pećnicu
Jedite po mogućnosti organsku hranu
Jedite probiotike (kefir, jogurt, kiselo mleko, itd)
Izbegavajte sredstva za higijenu koja sadrže parabene
Izbegavajte konzerve (one sadrže BPA, bisfenol A)
Izbegavajte SVE sojine proizvode (soja sos, tofu, ulje, ljuspice, komadiće, šnicle, sojine proteine, sojin lecitin, itd)
Izbegavajte mesne prerađevine u kojima je soja (salame, paštete, viršle, parizeri itd.)
Kažite zbogom pivu i preteranoj upotrebi alkohola (pivo podstiče aromatazu)
Izbegavajte šećer i konditore (gotovi svi sadrže soju i šećer)
Izbegavajte suncokretovo, sojino i ulje od kukuruza.

Kada pogledate prvu listu, jasno vam je da zdrava ishrana u velikoj meri obuhvata ove antiestrogene namirnice, što znači da sve ovo ima smisla. Velika većina industrijskih proizvoda utiče na povećanje estrogena u krvi, pa bi promena sigurno morala da daje dobre efekte. Probajte!

nadijeti.com

Preporučujemo Vam naš 100% prirodni preparat za potenciju –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>