Usmerenim disanjem do unutrašnje ravnoteže – Ći Gong

CiGong 1

Principi ći gonga se baziraju na kineskoj kulturi, ali je sam sistem stariji od svih drevnih civilizacija i kultura. Postavio je temelje mnogim naukama, filozofiji, medicini, umetnosti…

Ći gong je vekovima stara nauka i praksa sticanja iskustva odnosa Sebe sa Sveobuhvatnim.
Već se na najstarijim predmetima od bronze iz vremena kineske dinastije Šan (XVI do XIV vek pre naše ere) mogu naći crteži na kojima su predstavljeni načini vežbanja ći gonga. Najstariji pisani dokument sa ovom tematikom, „Huan ti nej čing“ potiče iz 2690 do 2590. god. pre n.e. Iz ovih dokumenata se vidi da je sistem ći gonga stariji od većine danas živih religija i filozofija. Sam ći gong je oslobođen religijskog sadržaja.

Blagodeti ći gonga

U Sjedinjenim Američkim Državama, dr. Sesilija Rozenfeld je sprovela naučno istraživanje primene ći gonga. Učila je svoje pacijente ći gong vežbama i nakon nedelju dana primetila je pozitivne rezultate kod 80% pacijenata. Zaposlila je osam bolničarki koje je naučila vežbama ći gonga i načinu kako da pomognu pacijentima. Dodelila je nekoliko pacijenata svakoj bolničarki i prepisala posebne vežbe. Dobar broj pacijenata je izjavio da je doživeo brzo poboljšanje zdravlja, bez bolova ili nelagodnosti, a bolničarke su izjavile da su nakon celodnevnog izvođenja vežbi, na kraju dana, imale tako ogromnu energiju da nisu znale šta će sa njom!

Razni pristupi

Tehnike mekog ći gonga su vođenje svesti putem meditacije, sistema disanja i vizualizacije, jačanja unutrašnjih organa sa krajnjim ciljem dostizanja besmrtnosti.
Tvrdi ći gong uključuje fizičke vežbe, koje jačaju mišiće, tetive i kosti. Krajnji cilj je jačanje fizičkog tela do čvrstine kamena i čelika.
Kroz vežbe se uči obuzdavanje misli, usredsređenost, upravljanje svešću.
Već posle kraćeg perioda vežbanja možete da osetite da vam se produbljuje disanje, poboljšava krvotok, jača srce. To okrepljuje nervni sistem i oslobađa od psihifizičkog zamora i napetosti, što dovodi do psihofizičke ravnoteže i mira.

Vežba: Disanje kroz pet tačaka

Cilj ove vežbe je otvaranje i napajanje energijama Zemlje, Univerzuma i našeg prirodnog okruženja. Vežbom se budi i akumulira životna energija, eliminiše stres, napetost, i ona vam pruža osećaj da ste snažni i živi.

Sedite sa uspravnom kičmom i spustite ruke u krilo sa dlanovima okrenutim naviše. Sklopite oči i otpustite tenziju iz mišića. Dišite kako je opisano u vežbi u broju 18.
Usmerite pažnju 3-4 prsta ispod pupka u unutrašnjost abdomena, u tačku preseka svih sila koje deluju na vaše telo, u glavni energetski centar – Tan tijen. Zamislite ga kao mali rezervoar u koji treba da udišete da bi se punio i širio i izdišete iz njega dok se sabija.
Svojim unutrašnjim okom posmatrajte nekoliko minuta energije koje se nalaze u njemu i koje se ispoljavaju kao svetlost.
Pažnju prebacite na centar tabana. Zamislite tu otvor kroz koji pružate svoj korenov sistem duboko u tlo. Udišući kroz korenje, nežno upijajte energiju Zemlje do vašeg rezervoara – Tan tijena, a izdišite kroz tabane – korenov sistem u dubinu Zemlje.
Posle tri-četiri minuta pažnju prebacite na centar dlanova. Kroz otvor na dlanovima upijajte energiju prirodnih izvora iz vašeg okruženja. Mislima to usmerite do Tan tijena i ponovo izdišite kroz dlanove.
Posle tri-četiri minuta, svest i pažnju prebacite na vrh glave u tačku gde se kod beba nalazi fontanela. Ona vas povezuje sa energijama zvezda, sunca – Kosmosa. Upijajte ih do Tan tijena, a izdišite kroz teme.
Posle nekoliko minuta pažnju i svest usmerita na svih pet tačaka odjednom. Upijajte sve te enrgije u Tan tijen, a izdišite – širite sebe kroz svih pet tačaka.
Napajajte se tako dok se potpuno ne opustite i osetite da ste potpuno povezani sa energijama Zemlje, Prirode i Kosmosa.

zdravzivot.com

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>