Wim Hof metoda – kako da izlečite sami sebe

Wim Hof, rođen 1959. godine u Holandiji, poznatiji u svetu kao Ledeni čovek (The Iceman), nakon tragedije koje ga je zadesila u životu, rešio je svoju tugu da izleči uz pomoć veoma neobične, ali ipak, izuzetno stare metode. Kombinujući meditaciju, specifičnu tehniku disanja i izlaganje tela hladnoći, stvorio je jednu novu metodu samoizlečenja, po kojoj se u svetu proslavio. Ova tehnika je delotvorna i ima logike, ali sa njom morate biti izuzetno pažljivi. Nije za svakog, već samo za jake i izdržljive.

wim-hof-method-iceman1

Wim Hof ​​je razvio metodu karakterističnu po jednostavnosti i efikasnosti. Efekti i primenljivost ove metode istražuju različiti naučni instituti, uključujući Univerzitet Radboud. Početni rezultati su pokazali da ovaj metod utiče na autonomni nervni sistem i imuni sistem. To znači da primena Wim Hof ​​metode (WHM) može biti od posebne važnosti u oblasti javnog zdravstva, sporta i na mnogim drugim nivoima. Delotvornost ove metode je godinama poznata Wimu Hofu, zbog čega ga želi podeliti sa svetom. On želi da osigura da se ova metoda primeni u velikoj meri. Da bi se to postiglo, njegov metod se naučno istražuje, vodi treninge i radionice, i daje intervjue nacionalnim i međunarodnim medijima. Ovaj izveštaj govori o tome kako je WHM nastao, od čega se sastoji metoda, koje fiziološke efekte ima, koje naučne rezultate je dala i na koja polja se metoda može primeniti.

Metoda se sastoji iz ovladavanja procesa disanja, hladnih tuševa i ledenih kupki. I naravno, iz posvećenosti onome što radite.

Disanje:

Smestite se udobno – sedite u joga pozu, sa pravim leđima;
30 puta udahnite i izdahnite – kao da naduvavate balon;
Duboko disanje je potrebno – udahnete do punih pluća;
Kada udahnete, zadržite dah 10-15 sekundi;
U trenucima dok zadržavate dah, možete da radite sklekove ili neke druge vežbe, a možete jednostavno i da se fokusirate na svoje telo – na skeniranje blokada u svom telu;
Izdahnete;
Ponovite sve dok ne završite ciklus od 30 udisaja i izdisaja;
Ako osetite da vam se vrti u glavi ili vam nešto zadaje bol, izađite iz poze i lezite na leđa. Dišite jednostavno opet i prekinite sa metodom. Ova metoda nije za sve ljude i po svaku cenu.

Hladni tuševi

Wim Hof preporučuje izloženost hladnoći zbog jačanja tela. Ako ste osetljive prirode, počnite prvo sa prohladnim, onda sa hladnim tuševima. Krenete od stopala, nogu, stomaka, ramena, vrata, leđa i tek na kraju glavom. U početku ćete doživeti šok, počećete da drhtite, ubrzano dišete, ali to je normalno. Samo ostanite mirni i usresredite se na disanje. Zažmurite i pokušajte da prigrlite hladnoću. I dišite. Trideset udisaja i izdisaja.
Ako se ne osećate prijatno nakon toga, zagrejte svoje telo što pre je moguće.

elearning-header-wim-hof-cross-legged

Ledene kupke

Nakon što ste se nekoliko nedelja privikavali na tuširanje hladnom vodom, spremni ste da krenete sa ledenim kupkama. U snimku sam videla da se autor ove metode potapa u bure puno sitnog leda, ili da uđe u rupu isečenu u zaleđenom jezeru. Čak je demonstrirao ledenu kupku na jednoj TED konferenciji. Meni je to malo ekstremno, ne bih iskreno probala, mislim da su mi i ledeni tuševi dovoljni, ali vi ako želite, slobodno. Zaledite u zamrzivač plastične flaša sa ledom, zatim ih isitnite lepo sa nekim čekićem i sipate u kadu koju ste prethodno napunili hladnom vodom. Temperatura vode bi trebalo da bude oko 10-12 stepeni. Možete ubaciti i so u vodu, zdravije je. Opustite se, dišite i lezite oko deset minuta u počeku. Nakon kupke, poželjno je popiti neki vrući čaj i otići u šetnju

Literatura:
Metoda po Wim Hof-u, odknjigedoduse.com

Preporučujemo Vam našu 100% prirodnu prodavnicu –

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>