Zašto nas boli želudac i koja je preventiva?

stomakStres, žvakaće gume, laktoza i namirnice koje u sebi sadrže gluten, poput pšenice ili raži, neki su od razloga zbog kojih mnogi imaju problema sa želucem.

Bolovi u stomaku i želucu u poslednje vreme muči sve više ljudi. Glavni razlog su stres, nezdrava ishrana, alkohol, kafa i boravak u zagušljivim prostorijama i sedeći način života. Da bismo izbegli ove bolove, dovoljno je da se pridržavate zdravog režima ishrane i da više šetate. Izbegavanjem laktoze, namirnica s glutenom, poput raži i pšenice, žvakaćih guma ili voća kao što su banane i jabuke, možete da pomognete sebi i proredite probleme s želucem.

GERB

Gorušica koja se javlja tri do četiri puta nedeljno mogla bi da upućuje na gastrezofagealnu refluksnu bolest (GERB), prilikom koje se kiselina iz želuca vraća u jednjak. Ova hronična bolest nije opasna, i simptomi mogu da se ublaže uz određenu prehrambenu samokontrolu. Treba izbegavati citrusno voće (limun, pomorandža, mandarina i grejp), paradajz, jako začinjenu hranu, kafu, čokoladu i vino. Dobrodošli su žitarice, povrće i voće.

Stres

Stresni način života definitivno je najveća pretnja ravnoteži organizma. U trenucima psihičke napetosti hormoni stresa dodatno podstiču normalne kontrakcije želuca i debelog creva, što izaziva pojavu grčeva. Propratna pojava stresa je i loša ishrana bogata mašću i siromašna vlaknima, karakteristično za svu industrijsku hranu( hrana koju kupujete u prodavnicama i marketima), što opet izaziva zatvor i nadutost. Kada znate da vas očekuje stresan dan, pripremite nekoliko manjih obroka, ali gledajte da su namirnice u tim obrocima što je više moguće organskog porekla, a kafu zamenite čajem.

Fruktoza

Nutricionisti i lekari kao obavezan sastojak svake zdrave ishrane navode puno voća i povrća. Ali, ako ste osetljivi na fruktozu (voćni šećer), voće je u zoni opreza. Breskve i kajsije su poželjne, ali unos banana i jabuka koje sadrže visoki udeo fruktoze potrebno je smanjiti na najmanju moguću meru. Umesto isključivo voćnog obroka, zdravije je voće rasporediti tokom celog dana.

Žvakaća guma

Uzrok nadutosti može da bude i često posezanje za žvakaćom gumom. Iako je mnogima upravo to delotvorna metoda protiv konzumiranja grickalica, na taj se način u želudac unosi i puno vazduha, koji dovodi do nadimanja. Mnoge žvakaće gume bez šećera sadrže sorbitol i aspartam, veštački zaslađivač koji u količinima većim od dopuštene izaziva nadimanje. Vremenom potpuno izbacite žvakaće gume iz upotrebe.

Laktoza

Uzroci problema s želucem ponekad leže u laktozi, mlečnom šećeru koji se nalazi u mleku, sladoledu i siru. Ako to i jeste slučaj, ne znači da se mlečnih proizvoda treba u potpunosti odreći. Jogurt sadrži enzime koji pomažu u varenju laktoze, dok ih tvrdi sir nema u velikoj meri. Isto tako, organizam možete da „naučite“ na laktozu tako što ćete tri ili četiri nedelje nekoliko puta dnevno popiti malu količinu mleka. Ako je problem ozbiljniji, pa laktozu treba obavezno izbegavati, raznim suplementima nadoknađuje se njen smanjeni unos.

Gluten

Osim na mlečne proizvode i voćni šećer, možemo da budemo osetljivi i na gluten. Gluten je belančevina žitarica koja se nalazi u pšenici, raži, a manjim delom u ječmu i zobi. Osetljivost na gluten genetski je uslovljena, te zahteva disciplinovane prehrambene navike o kojima je potrebno konsultovati se s nutricionistom. Radnje zdrave hrane nude sve više proizvoda bez glutena, tako da odricanja i ne moraju da budu tako drastična kako bi na prvi pogled moglo da se čini.

Preporučujemo 100% prirodni lek za želudac

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>