Zašto vas muči nesanica?

3628914665_f562a6b722_mSan je veoma važan za zdravlje, a lekari to već godinama uporno govore.
Kada ne spavamo dovoljno, naša tela ne mogu da rade kako treba, a neki ljudi pate i od hronične insomnije. Ona je najčešće simptom drugih problema u životu.
Predstavljamo vam nekoliko stvari koje možda utiču na vaše probleme sa snom.

Preskakanje doručka

Redovni obroci regulišu hormonalni ritam svakog čoveka. Kada preskačemo obroke, ritam je poremećen i to izaziva promene u našoj šemi spavanja.
Preskakanje doručka tako može zavarati vaše telo da je uveče “vreme za varenje” umesto za odmor. Naročito je loše jesti neposredno pre odlaska u krevet.

Stres

Stres izaziva lučenje kortizola i adrenalina, a ako imate naviku da razmišljate ili razgovarate o problemima pre počinka, to može izazvati pravi “udar” ovih hormona koji će vam poremetiti san.
Čak i preveliko prijatno uzbuđenje može da vas spreči da mirno zaspite.
Zato sve probleme ostavite za jutro.

Nezdrav izbor hrane

Ishrana je važna za ukupno zdravlje, pa ni san nije izuzetak.
Naša tela koriste aminokiseline, vitamine i minerale kako bi stvorila umirujuće neurotransmitere koji nam omogućavaju da zaspimo.
Kada ishrana nije naročito raznovrsna ili sadrži previše prerađevina, telu nedostaju ti esencijalni nutrijenti.
Telo se tako bori da završi biohemijske reakcije i zato nas “tera” da duže ostanemo budni.

Alkohol

Iako piće ili dva može čak da nas uspava, previše alkohola pre spavanja može izazvati buđenje tokom noći. Efekat je posledica razlaganja alkohola, zbog čega naša jetra ne može da izbalansira nivo šećera u krvi.
Izbegavanje alkohola sve dok imate problema sa spavanjem može samo da vam pomogne.
Iako svi ovi predlozi nekad ne mogu u potpunosti da reše problem, dobra su polazna tačka. Ukoliko vaša nesanica predugo traje, možda je vreme da razmislite o poseti lekaru.

b92.net

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>