Da li pogrešno spavate čitavog života?

sleeping-woman_0
Čak i ako se hranite zdravo i redovno vežbate, to vam neće biti od velike koristi ako se u toku noći ne naspavate kako treba. Možda mislite da spavate dovoljno, ali mnogi naučnici tvrde da način na koji spavamo znatno utiče na to koliko je naš san kvalitetan. Zato pogledajte ovih 10 grešaka i kako da ih ispravite, kako biste se ujutro budili vedri i odmorni.

1. JASTUKE KORISTITE SAMO ZA GLAVU

Ako spavate na leđima, jedan jastuk stavite ispod kolena kako biste smanjili pritisak na donji deo leđa. S druge strane, ako volite da spavate na strani, jedan jastuk stavite ispod gornje ruke, a jedan smestite između nogu. Tako će kičma imati najpravilniji položaj.

2. SPAVATE NA STOMAKU

Mnogi ljudi vole da spavaju na stomaku, a ne znaju da to veoma loše. Naime, kako biste disali, morate da okrenete glavu na jednu stranu i tako u potpunosti iskrenete vrat. Dugoročno to može da dovede do problema sa vratom, i do glavobolja. Dobra vest je da ne morate da se odreknete spavanja na stomaku, samo ga prilagodite. Ruku i nogu savijte i izbacite na istu stranu na koju ste okrenuli i glavu, i ispod te izbačene ruke stavite jedan jastuk. Tako će pritisak na vrat biti manji i lakše ćete disati.

3. PIJETE ALKOHOL UVEČE

Istina je da alkohol može da vam pomogne da zaspite, ali u isto vreme alkohol smanjuje kvalitet samog sna. Zapravo, što više popijete, to ćete gore spavati i ujutro ćete biti umorni. Ako znate da ćete da pijete uveče, najbolje bi bilo da krenete rano, i da smanjite unos kakao se bliži vreme za spavanje.

4. NEMATE ODREĐENO VREME ZA SPAVANJE

Ako u ponedeljak uveče legnete u devet sati, a u utorak se izležavate ceo dan gledajući TV, vaš organizam neće znati kad je vreme da se „isključi“ u sredu uveče. Ako imate određeno vreme kada ležete u krevet i ako svakog dana ustajete u isto vreme, vaš organizam će naučiti kad je vreme za spavanje. To znači da će buđenje biti manje bolno.

5. DUŽE SPAVATE VIKNEDOM

Imate naviku da tokom radne nedelje spavate manje, a onda „nadoknadite“ san subotom i nedeljom? Naučnici tvrde da to baš i ne ide tako. Jedno istraživanje je nedavno pokazalo da nedostatak sna može da dovede do trajnog oštećenja mozga, te da postajete manje budni i smanjuje se moždana aktivnost. Spavanje vikendom ne može to da nadoknadi.

6. LEŽETE PUNOG STOMAKA

Ako večerate manje od tri sata pre spavanja, to može značajno da utiče na kvalitet sna jer se povećava rizik od gorušice i problema sa crevima, potvrdila je nedavno jedno istraživanje. Najbolje bi bilo da večerate najmanje tri sata pre kreveta, a ako baš želite nešto da grickate noću, neka bude lagano.

7. SPAVATE U POLOŽAJU FETUSA

Jedan od popularnijih položaja za spavanje takođe nije optimalan, jer u takvom položaju tela teže dišete. Naučnici savetuju da ljudi koji vole da spavaju ovako zgrčeno jedan jastuk stave između nogu a jedan ispod gornje ruke, kako bi se malo ispravila kičma.

8. SPAVATE NA DUŠEKU KOJI JE STARIJI OD VAS

Dušeci sa oprugama traju u proseku pet, a u najboljem slučaju deset godina. Ovo varira u zavisnosti od kvaliteta samog dušeka, ali i od vaše težine i od toga koliko se vrtite u toku noći. Ako vaš dušek ima udubljenje u sredini ili ako vam telo ulegne kada se spustite na krevet, vreme je da kupite nov dušek.

9. NEMATE ROLETNE U SOBI

Možda zvuči banalno, ali roletne mogu jako da utiču na vaš san. Zapravo, ako nemate roletne, moguće je da ne spavate dobro, jer svetlost sa ulice – od automobila, reklami i uličnih svetiljki – ulazi u vašu sobu. Ljudski organizam najbolje spava u mraku, da bi zato bilo optimalno da pred spavanje spustite roletne.

10. SPAVATE SA KUĆNIM LJUBIMCEM

Vlasnici ljubimaca obično ne mogu da odole i često svoje ljubimce puštaju u spavaće sobe. Ali, studije pokazuju da to nije pravilno, jer čak i do 63 posto vlasnika ljubimaca koji spavaju zajedno sa njima u krevetu imaju problema sa snom.

zena.blic.rs

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>