Migrena

alchajmerNezavisno od toga koliko je čest nastup vaše migrene ili koliko su intenzivne, postoje određeni koraci koje možete preduzeti kako biste umanjili njihovu jačinu, pa čak i pokušali da ih izbegnete. Za to su potrebne promene stila života, savetuje stručnjak Klinike Maio dr Robert Sheeler.

 

Migrena je jedna od najčešćih vrsta glavobolja koja je prisutna kod 15-20 posto stanovništva (12-20 posto žena i 3-6 posto muškaraca). Najčešće se javlja između 20. i 40. godine života, ali to nipošto nije pisano pravilo.
Ponekad su nužni lekovi kako bi se migrene držale pod kontrolom, a reč je o lekovima za koje nije potreban recept (npr. ibuprofen ili acetaminofen) ili pak onima koje samo lekar može propisati – ako se javi takva potreba. Takođe, na migrene može uticati i vaš stil života. Saznajte šta možete učiniti kako biste ublažili bolove i smanjili njihovu učestalost – ponašanjem.

Vežbanje

Telesni napor može delovati kao okidač za migrene kod nekih osoba, međutim, istraživanja su pokazala kako određene aerobne aktivnosti, poput vožnje sobnog bicikla, mogu biti dobrobitne. Tako stručnjak Klinike Maio Robert Sheeler preporučuje vežbanje blagog intenziteta, poput joge ili tai chija.

Ishrana

Određene namirnice mogu dovesti do migrene, pa se preporučuje vođenje dnevnika migrena i ishrane kako biste lakše mogli zaključiti koja vam hrana ne odgovara ili koja pića biste trebali izbegavati. Česte namirnice koje su okidači migrene su vino, kofein, agrumi, čokolada, stari sir, slana i obrađena hrana.

Dehidracija

Baš kao i kod ostalih osoba, dehidracija može dovesti do glavobolje. Kada pričamo o ovom stanju, najčešće nam pada na pamet letnje, vruće vreme i puno znojenja, no stvarnost je da se dehidracija može dogoditi bilo kada. Jednom kada osetite žeđ, tada je prekasno za vaš organizam. Zaštitite se od dehidratacije i redovno polako pijuckajte decilitar vode tokom dana. Ciljajte na do dve litre tečnosti svakoga dana.

Stres

Stres je najčešći faktor u pozadini mnogih bolesti i stanja, pa je tako i jedan od krivaca za migrenu. Naučite se opuštati na način koji vama odgovara: za nekoga je to vežbanje joge, meditiranje, druženje sa decom, šetnja psa, trčanje prirodom, čitanje u tišini …

Spavanje

Dovoljna količina sna može smanjiti broj nastupa migrena kod nekih osoba, a ujedno i pospešuje funkcionisanje našeg tela, rešava nas umora, poboljšava koncentraciju, a uz to, čini i naš struk vitkijim. Iz spavaće sobe izbacite sve što bi moglo ukrasti vredne sate vašeg sna: mobilne telefone, tablete, računar, televizor itd. Idite na spavanje u isto vreme, nemojte jesti pre počinka i, ako imate lošu cirkulaciju, nosite pamučne čarape.

uzdravomtelu.rs

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>