Povrće – sveže ili kuvano?

paradajz1Iako će većina na ovo pitanje odgovoriti kako je sirovo povrće bogatije nutrijentima ( a kuvano možda čak uopšte nema ni n od nutrijenata ), istina je nešto drugačija. Ova tvrdnja nije nužno uvek istinita: važi za neke vrste povrća, ali za druge nipošto.

Luk
Najzdraviji način konzumairanja luka je jesti ga sirovog. Ako ga kuvate, on će izgubiti većinu alicina, fitonutrijentima koji nam pomaže držati apetit pod kontrolom. S druge strane, luk je bogat flavonoidom koji ima protivupalna svojstva, a količina flavonoida se povećava upravo – kuvanjem!
Žuti i crveni sadrže više flavonoida nego beli luk , a preporučuje se dinstati ga najviše pet minuta.

Spanać
Spanać konzumirajte kuvanog – na taj ćete način apsorbovati više gvožđa , kalcijuma i magnezijuma. Iako je i sirov spanać koristan, kuvanjem ćete pomoći telu da apsorbuje kalcijum kojim je ovo povrće bogato. Najkorisnije bi bilo da ga pripremite na pari.

Paradajz
Nećemo cepidlačiti i savetovaćemo njegovu termičku obradu pre konzumacije. Na taj način naše telo može da apsorbuje veću količinu antioksidansa likopena. Likopen je već ranije povezan sa smanjenim rizikom od raka prostate, što paradajz čini omiljenim prilogom za muškarce. Ako jedete veće količine paradajza, već kroz tri meseca povećaćete nivo prirodne zaštite kože od opekotina.
Likopen se najbolje apsorbuje u telu kada je kuvan ili obrađen, tako da je konzumiranje umaka od paradajza i kečapa efikasnije nego samo jedenje sirovih paradajza. Likopen je takođe rastvorljiv u masti i lakše se apsorbuje u kombinaciji s mastima, poput jaja, avokada i maslinovog ulja.


Šargarepa

Ovo povrće nikada ne biste trebali termički obraditi pre konzumacije jer ih kuvanje lišava polifenola – sastojaka koji imaju antioksidacijska svojstva i štite telo od bolesti i starenja. Jednako tako, visoka temperatura uništava vitamin C kojim šargarepa obiluje .

Brokoli
Brokoli jedite sirov jer će termička obrada deaktivirati mirosinazu, enzim koji čisti jetru od toksina i karcinogena. Kada se ovaj enzim razgradi, može pomoći našem telu u sprečavanju raka i čira želuca.

Cvekla
Cvekla bi se trebala jesti sirova jer u suprotnom kuvanjem gubi čak 30% ukupne količine folata. Ako vam je dosadila cvekla kao prilog, konzumirajte je narendanu u kombinaciji sa jabukom!

uzdravomtelu.rs

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>