Preporuka nutricionista: Ovo su najzdravije vrste ribe

3359690235_bace85c32b

Obogatite svoju trpezu ukusnom ribom i učinićete uslugu svom organizmu.

Baš kao i ostalo meso, i riba sadrži korisne aminokiseline.
Međutim, ono zbog čega je ova namirnica zdravija u odnosu na svinjetinu, govedinu i ostalo meso je bogatstvo omega-3 masnim kiselinama.
Ove dobre masnoće snižavaju nivo lošeg holesterola, smanjuju ukočenost u zglobovima, popravljaju raspoloženje i pomažu kod Alchajmerove bolesti i demencije.
Ipak, nisu ni sve vrste ribe isto zdrave. Zato vam predstavljamo one koje nutricionisti najčešće preporučuju.

Losos

Ova vrsta ribe sadrži nizak nivo žive, ali dosta omega-3 masnih kiselina. Losos se naročito preporučuje djeci jer sadrži ulja koja pozitivno utiču na razvoj mozga.

Tunjevina

Ovo je još jedan odličan izvor omega-3 masti. Baš kao i losos, i tuna sadrži materije koje podstiču razvoj mozga.

Skuša

S obzirom da spada u masnije ribe, nije čudo što skuša sadrži dosta omega-3 masnih kiselina. Pored toga, ova riba sadrži najmanji procenat žive.

Sardine

Ova vrsta ribe je takođe bogata omega-3 masnim kiselinama, a možete ih pripremiti sami ili jesti one iz konzerve.

Haringa

Haringa, pored zdravih masnih kiselina sadrži i aminokiseline koje obnavljaju i podstiču razvoj mišića.

Som

Možda nema dovoljno masnoće kao losos, tunjevina, skuša i ostale masne ribe, ali som ima dovoljno omega-3 masnih kiselina i zaslužuje da se češće nađe na vašoj trpezi.

Bakalar

Izaberite svoj omiljeni način pripreme bakalara i iskoristite bogatstvo zdravih masnoća i aminokiselina.

b92.net

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>