Prirodni lekovi za PMS

stomakPMS (predmenstrualni sindrom) prate razni simptomi, ipak žene se u ovom periodu najčešće žale na glavobolju, umor, nesanicu, nadutost, nekontrolisanu potrebu za hranom, nagle promene raspoloženja, razdražljivost, depresiju, osećaj usamljenosti, odbačenosti… Ovi i mnogi drugi neprijatni simptomi najčešće nastaju kao posledica promene nivoa hormona tokom menstrualnog ciklusa, mada postoje i drugi razlozi. PMS kod nekih žena može biti veoma ozbiljan problem, prava noćna mora. One u tom periodu skoro da nisu sposobne za obavljanje svakodnevnih obaveza a pri tom često nailaze na nerazumevanje u svojoj okolini jer se predmenstrualni sindrom uglavnom ne tretira kao bolest već samo kao trenutno stanje organizma. Iz tog razloga u apotekama je i vrlo malo sredstava koji mogu efikasno otkloniti ovu vrstu ženskih tegoba.

Danas mnoga istraživanja pokazuju kako se mogu ublažiti simptomi PMS-a upotrebom odredjenih biljaka i namirnica. Pošto predmenstrualni sindrom može nastati iz više razloga tako i svi ovde nabrojani prirodni lekovi za PMS neće odgovarati svakoj ženi sa ovim tegobama. Da bi upotreba navedenih biljaka i namirnica bila što efikasnija ipak je potrebno znati da li je u pitanju hormonski disbalans, nedostatak odredjenih vitamina, minerala ili jednostavno preosetljivost organizma na variranje nivoa hormona…

Sada da predjemo na stvar i vidimo koji to prirodni lekovi mogu pomoci da se žene u danima koji prethode menstruaciji bolje osecaju.

Ukoliko žena ima zdrave jajnike sasvim je normalno da nivo hormona u danima pred menstruaciju opada ali do neke odredjene mere i tada ne bi trebalo da se ispoljavaju simptomi PMS-a. Medjutim ako nivo hormona opadne vise nego sto bi trebalo mogu se osetiti tegobe. Sinteza hormona obavlja se u ćelijama endokrinih žlezda iz kojih se nakon sinteze izlučuju da bi dalje vršili svoju funkciju u organizmu. Ovo je složen proces a da bi sve funkcionisalo kako treba izmedju ostalog neophodan je kalcijum. Nedostatak kalcijuma u organizmu može blokiratii izlazak hormona iz ćelije iako je žlezda koja ih proizvodi potpuno zdrava. Istraživanjima je potvrdjeno da odredjeni broj žena koje pate od PMS-a imaju snižen nivo kalcijuma u krvi. U tom slucaju narodna medicina preporučuje unos namirnica bogatih kalcijumom, pogotovo mleka i mlečnih proizvoda. Neke studije pokazuju da 1200 mg kalcijuma dnevno, podeljeno u dve doze (ujutru i uvece), moze olakšati tegobe izazvane PMS-om.

Druga istraživanja pokazuju da jedan broj žena koje pate od PMS-a ima znatno niži nivo magnezijuma u crvenim krvnim zrncima, gde se realno vidi nivo magnezijuma u organizmu. Tako da ovaj problem može nastati usled nedostatka ovog minerala. Zaključak je dalje logičan, da bi se ublažili simptomi predmenstrualnog sindroma kod ovih žena potreban je dodatni unos magnezijuma.

Zatim, pokazalo se da neke žene s predmenstrualnim sindromom imaju visok nivo šecera u krvi pa se, nasuprot pojačanoj želji za slatkišima, preporučuje da smanje unos prostih ugljenih hidrata (kuhinjski šećer i voće), a povećaju unos složenih ugljenih hidrata (povrće, žitarice, mahunarke), koji neće uticati na nagli skok šecera u krvi.

Verovali ili ne, protiv PMS simptoma može posluziti i crni luk. U danima pred menstruaciju nije loše pojesti po jednu glavicu sirovog crnog luka, jer ova biljka može povoljno uticati na regulaciju ženskih hormona.

Osim gore navedenog za ublažavanje PMS simptoma preporučcuje se unos B vitamina (pogotovo B6), upotreba namirnica bogatih omega-3 masnim kiselinama, laneno ulje, ulje žutog noćurka.

Za zene koje tih dana muči nesanica narodna medicina preporučuje čaj od lavande i to u večernjim satima.

Za one kojima je najizraženiji simptom PMS-a nadutost dobro ce doći čaj od peršuna ili kleke.

Za one koji pored PMS-a imaju i neredovne menstruacije narodna medicina preporučuje upotrebu čaja od nevena.

I na samom kraju, vredi napomenuti da u nekim slučajevima može pomoći i masaža tela.

uzdravomtelu.rs

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>