Razlog nastanka psihičkih problema

mentalni problemImate promene raspoloženja, a lekari često savetuju da analizirate krvnu sliku i otkrijete koje vam hranjive materije nedostaju. Možda je baš ovaj fizički nedostatak uzrok vaših psihičkih problema .

Depresija i poremećaji raspoloženja su poražavajući zdravstveni problemi. Lekari vam najčešće tek napišu recept za jedan od raznih popularnih lekova protiv depresije. Mnogi lekari ne istražuju metaboličke ili prehrambene nedostatke koji mogu biti ‘pravi problem’ depresije. Pacijenti ne znaju zašto se osećaju tako strašno ili gde početi tražiti odgovore. Očekuju da će im lekar dati pravo rešenje.

Lekari propisuju ove lekove na osnovu informacija koje su dobili od proizvođača. Zbog nuspojava i drugih opasnosti, u slučaju blaže depresije ili manjih problema, lekove bi bilo bolje propisati samo nakon što se isključe ostali mogući uzroci.

Nedostaci u ishrani koji dovode do depresije i promena raspoloženja (mnogima ne manjka samo jedna nego više hranljivih materija):

1. Industrijski prerađena hrana
Da li je vaša ishrana puna šećera, brzo pripremljene hrane, gaziranih napitaka i drugih prerađenih proizvoda? Često preskačete obroke? Ako vas muči loše raspoloženje, depresija ili poremećaj raspoloženja, vodite dnevnik ishrane. Tu biste mogli naći uzroke svojih zdravstvenih problema.

2. Ne unosite dovoljno omega – 3 masnih kiselina
Koliko često jedete ribu ili koristite samleveni lan i laneno ulje? Ove su namirnice bogate omega – 3 masnim kiselinama. Neravnoteža između omega – 3 i omega 6 masnih kiselina može biti jedan od faktora za razvoj depresije. Omega – 3 masne kiseline su važne za funkcionisanje mozga i mentalnog zdravlja. Pomažu i ljudima koji pate od upala i hroničnih bolova. Naučnici su otkrili da mnogi bolesnici s depresijom i poremećajem raspoloženja imaju manjak omega – 3 masnih kiselina. Umesto skupih kapsula, bolje je da češće kupujete srdele ili neku drugu svežu ribu bogatu omegom – 3. Imate li pristup domaćim jajima i mesu životinja koje jedu na slobodnoj ispaši, takođe ćete unositi omegu – 3.

3. Manjak vitamina D ( premalo ste na suncu )
Vitamin D važan je za rad imunološkog sistema, kostiju i zdravlje mozga. Umereno izlaganje sunčevom svetlu je najbolji način da imate dovoljno prirodnog vitamina D. U časopisu Clinical Nutrition objavljeno je da je nedostatak vitamina D često povezan sa pojavom mentalnih poremećaja. Ovi ljudi imaju veći rizik za razvoj depresije i napada panike. Trebate češće izaći u šetnju i uživati na suncu.

4. Nedostatak vitamina B
Niz istraživanja iz područja neuropsihijatrije dokazuje vezu između nedostatka vitamina grupe B i poremećaja raspoloženja, uključujući depresiju.

5. Nedostatak minerala , cinka , hroma i gvožđa
Pacijenti sa depresijom često imaju manjak mnogih hranljivih materija Današnja ishrana često je siromašna mineralima i mineralima u tragovima.

6. Nedostatak joda
Jod je neophodan za pravilan rad štitne žlezde. Štitnjača je deo endokrinog sistema i jedna je od najvažnijih žlezda u telu. Ona utiče na svaku funkciju tela, uključujući telesnu temperaturu, imunološki sistem i rad mozga. Jod se može naći i u hrani (krompir, brusnice i morske trave). Dobro je koristiti i morsku so obogaćenu jodom, no imajte na umu da ga slani čipsevi, prerađena hrana i brza hrana u pravilu ne sadrže.

7. Nedostatak aminokiselina
Znate li da naše telo treba 9 aminokiselina, ali ih ne može proizvoditi. Zato ih morate uneti kvalitetnom ishranom. Aminokiseline se nalaze u mesu, jajima, ribi, kvalitetnom pasulju, semenkama i orašastim plodovima. Mozak koristi aminokiseline iz hrane za proizvodnju neurotransmitera potrebnih za optimalno funkcionisanje mozga.

Šta su neurotransmiteri i u kakvoj su vezi sa depresijom ?
Zdrav mozak treba odgovarajuću ravnotežu neurotransmitera . Neki neurotransmiteri smiruju mozak , dok ga drugi uzbuđuju . Njihova ravnoteža stvara stabilnost emocija i razmišljanja . Često depresije i drugi mentalni poremećaji znaju biti posledica neravnoteže neurotransmitera . Dopamin , noradrenalin i GABA 3 su važna neurotransmitera , a depresivne osobe ih često imaju premalo . Holistički lekari smatraju da lečenje aminokiselinama , uključujući triptofan , tirozin , fenilalanin i metionin , može ispraviti različite poremećaje raspoloženja , poput depresije .

uzdravomtelu.rs

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>