Zašto su sirevi dobri za zdravlje?

20130626maeda03-242x162Sir je za mnoge ljude širom sveta jedna od omiljenijih namirnica. No, uz sir se vežu mnoge zablude, pa ga ljudi znaju izbegavati. Najčešće je reč o glasinama da je reč o namirnici koja deblja i koja nije preterano zdrava. Je li to baš tako? Svetski stručnjaci proveli su brojna istraživanja koja dokazuju da je sir zdrava namirnica koja ljudskom telu može doneti mnoge koristi.
Bez obzira na to koju vrstu sira volite jesti, činite dobro svom telu. Sir još uvek nije dovoljno cenjen kao zdrava namirnica, ali to ne umanjuje njegovu delotvornost. Kako navode stručnjaci, sir jača kosti i zube, olakšava trudnoću i PMS tegobe, prolepšava kožu i štiti od karcinoma. Vreme je da upoznate različite vrste sira i odaberete onu koja vama najviše odgovara.

Svježi kravlji sir
Reč je o siru koji spada u kategoriju svežih sireva. Posebno je popularan među ljudima koji redovno praktikuju vežbanje i paze na telesnu težinu i zdravlje. Ima malo masnoća, ali zato obiluje proteinima koji su potrebni za izgradnju mišića. Osim što se može jesti samostalno, ukusan je i kao dodatak drugim obrocima. Izvrsno ide uz voće i različite vrste džema. Sveži kravlji sir zdrava je namirnica koju bi svi trebali konzumirati.

Feta
Feta je grčki sir koji se pravi od kozjeg i ovčijeg mleka. Pogodan je za ljude koji imaju intoleranciju na laktozu, a za neke koji ne vole slano, to je preslan sir. No, to je problem koji se lako rešava. Samo ga namočite u hladnu vodu ili mleko na nekoliko minuta. I to je sir koji je ukusan kada ga jedete samog, a dobar je i u kombinaciji s ostalim namirnicama. Posebno je ukusan u salatama. Smatra se jednim od najzdravijih sireva.

Gouda
Sir gouda je polutvrdi masni sir spravljen od kravljeg mleka. To je najpoznatiji i najcenjeniji holandski sir. Postoji nekoliko vrsta takvog sira – onaj koji je napravljen od obranog mleka, onaj koji je napravljen od manje masti, kao i onaj koji sadržava znatno manje laktoze od klasične goude. Ovaj ukusni sir može se koristiti u pripremi obroka s testeninom i krompirom, a ukusan je i samostalno. Reč je o zdravoj namirnici za koju kažu da je i dobra za probavu.

Parmezan
Parmezan je tvrdi, masni, mrvičasti sir i po mnogima je najzdraviji sir od svih. Proizvodi se od neobranog kravljeg mleka, a najčešće se koristi u testeninama, salatama i supama. Parmezan obiluje vitaminima i mineralima, lako se vari i dobar je saveznik u borbi protiv holesterola. Ima brojne prednosti, pa ga nastojte uvrstiti u svoj jelovnik.

Rikota
Rikota je italijanski mekani i nefermentisani sir. Priprema se od obranog ili delom obranog kravljeg mleka i sirutke, ali izvorno se radi od ovčijeg mleka. Sir ima sladak ukus, a najbolji je za izradu salata, deserta, lazanja i sličnih jela. Sadržava malo masnoće, pa je dobar za one koji paze na telesnu težinu.

Mozzarella
To je sir poreklom iz Napulja, a izvorno se proizvodio od bivoljeg mleka. I danas je ta vrsta mozzarelle na ceni, ali ipak najčešće se proizvodi od kravljeg mleka. Mozzarella je gladak sir bez kore i bele je boje. Nema poseban ukus, pa se može dodavati raznim jelima, a odličan je i u kombinaciji sa svežim povrćem. Mozzarela sadržava mnogo kalorija, pa se ne preporučuje ako želite smršaviti. Međutim, mozzarella je zdrava jer sadrži belančevine, nezasićene masne kiseline i vitamin D, pa je dobra za srce, krvotok, kosti i mišiće.

Gorgonzola
Ovaj talijanski sir dobija se od kravljeg mleka i prekriven je plavom plemenitom plesni. Ima vrlo intenzivan, ali ugodan ukus. Smatra se sirom koji je dobar za gastroenterološke tegobe, a pripisuje mu se i epitet eliksira dugovečnosti. Gorgonzola se proizvodi od vrhunskog mleka koje ne sadrži tragove antibiotika ni pesticida, a ima i antibiotičko delovanje. Gorgonzola lepo ide uz pizzu i testeninu, a sjajan je dodatak i salatama.

zdravapriroda.com

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Posalji

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>